0

وثیقه یک میلیاردى براى متهمین باند جعل نرم افزار با عنوان “صیغه یاب”

دسته بندی ها : فضای مجازی 2 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 377 بازدید

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى از مالباختگان نرم افزار جعلى با عنوان “صیغه یاب”درخواست کرد؛ چنانچه قربانى  کلاهبردارى به روش موصوف شده‌اند جهت رسیدگى به پرونده‌، با تهیه مرجوعه قضایى به پلیس فتا استان مراجعه نمایند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح خبر گفت: در پى رصد و پایش فضاى سایبرى توسط کارشناسان پلیس فتا، نرم افزارى تحت عنوان “صیغه یاب” در شبکه‌هاى اجتماعى مشاهده که پس از بررسى‌هاى لازم مشخص شد این نرم افزار برخلاف عنوان خاص و فریبنده‌اش پس از نصب بر روى گوشى هوشمند یا سیستم رایانه، اقدام به سرقت اطلاعات حساب کاربران خویش مى‌نماید و متعاقباً مبالغى از حساب کاربران به صورت برداشت اینترنتى غیر مجاز کسر شده‌است که به دلیل پایین بودن رقم کلاهبردارى و عنوان خاص نرم‌افزار شکات از پیگیرى قضایى و حضور در پلیس فتا امتناع مى‌نمایند.

وی با توجه به تحقیقات و بررسى‌هاى فنى صورت گرفته اظهار کرد: در همین رابطه دو تن از متهمین در ارومیه شناسایى و با دستور قضایى دستگیر شده‌اند، ولیکن با توجه به تعدد کلاهبردارى‌ها، رقم و میزان دقیق آن مشخص نیست لذا از شهروندان درخواست مى‌گردد از دانلود نرم افزارهایى که از صحت عملکرد آن اطلاع کامل ندارند پرهیز کنند ضمن اینکه دانلود نرم‌افزار از سایت‌هاى ناشناس و ناامن نیز از موارد مهم در پیشگیرى از مخاطرات سایبرى خواهد بود.

رئیس پلیس فتای استان خرسان رضوی تاکید کرد: کاربر محترم فضاى سایبرى براى پیشگیرى از هرگونه تهدید و خطرى در فضاى سایبر از دنبال کردن پیشنهادات وسوسه انگیز در این فضا اعم از اینترنت، شبکه‌هاى اجتماعى و… خوددارى نمایید تا قربانى نیات سوء کلاهبرداران فضاى سایبر نشوید!

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!