0

افشای حمله سایبری علیه وزارت خارجه ایتالیا

دسته بندی ها : فضای مجازی 23 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 423 بازدید

یک منبع آگاه در وزارت خارجه ایتالیا از وقوع حمله‌ای سایبری علیه این وزارتخانه طی سال گذشته و ناکامی هکرها در دستیابی به اطلاعات محرمانه و مهم خبر داد.

 به گزارش فارس، یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه از حمله سایبری علیه وزارت امور خارجه ایتالیا طی سال گذشته خبر داد.

خبر مربوط به این حمله سایبری ابتدا از سوی روزنامه انگلیسی گاردین منتشر شد که در آن روسیه مظنون این حمله سایبری معرفی شد.

گاردین در گزارش خود اعلام کرد: هکرها طی این حمله سایبری به سیستم اطلاعاتی وزارت امور خارجه ایتالیا که در آن زمان توسط «پائولو جنتیلونی» نخست‌وزیر کنونی اداره می‌شد، وارد شدند. این حمله سایبری به مدت بیش از 4 ماه طول کشید اما هکرها درنهایت نتوانستند به اطلاعات محرمانه دسترسی پیدا کنند.

یک منبع آگاه در وزارت خارجه ایتالیا همچنین در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: این حمله سایبری بر روی سیستم اطلاعات رمزگذاری شده که حاوی اطلاعات بسیار مهم و حساس بوده انجام‌نشده است بلکه حمله‌‌ای سایبری بر روی سیستم پیام‌های شخصی کارکنان وزارت خارجه و سفارتخانه‌ها بوده است.

به گزارش گاردین، جنتیلونی در زمان فعالیت به‌عنوان وزیر خارجه ایتالیا، برای انتقال اطلاعات از سرویس ایمیل استفاده نمی‌کرده و بنابراین هدف این حمله سایبری قرار نگرفته است.


شما می توانید برای طرح سوالات حقوقی خود در حوزه فضای مجازی و جرایم اینترنتی، به وب سایت مشاوره اینترنتی مراجعه بفرمایید (اینجا کلیک کنید)

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!