0

دستورالعمل نحوه شناسایی قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات

دسته بندی ها : مقالات و مطالب حقوقی 11 اردیبهشت 1396 مدیر سایبرلا 597 بازدید

دستورالعمل نحوه شناسایی قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات

پیرو بخشنامه ۱۴ جدید درآمد سازمان تامین اجتماعی در خصوص چگونگی محاسبه حق بیمه قراردادهای انفورماتیکی (موضوع بند ه از بخش سوم فصل دوم بخشنامه مزبور) و با توجه به گسترش فعالیتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و در نتیجه انعقاد قراردادهای پیمانکاری در این زمینه، نحوه شناسائی و محاسبه حق بیمه قراردادهای مذکور به شرح ذیل تعیین و مقرر می گردد:

نحوه شناسائی قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات

شناخت قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات با مطابقت شرح قرارداد با یکی از موضوعات زیر انجام می شود:

1.تولید، مونتاژ، اجاره، فروش، آزمایش، تعمیر، نگهداری، پشتیبانی و خدمات پس از فروش سخت افزارها و تجهیزات شبکه ها، وب گاه ها و نرم افزارها و….
2.طراحی، نصب، پیاده سازی، راه اندازی و پشتیبانی آموزش شبکه ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنت (LAN , WAN) و فضای های رایانه ای ( Site) و به هنگام سازی اطلاعات موجود در وب گاه ها
3.ارائه مشاوره و انجام نظارت بر طراحی و اجرای شبکه ها، فضاهای رایانه ای، خرید، تحویل گیری و نگهداری سخت افزارها.
4.تهیه طرحهای جامع فناوری اطلاعات، طرحهای توجیهی (فنی – اقتصادی) کسب و کار،شناخت، طراحی، تدوین، بهینه سازی و اصلاح روشها، سیستمها و ساختارهای سازمانی.
5.شناخت، تحلیل، طراحی، ساخت و مستندسازی سیستم های نرم افزاری کاربرد تجاری و کاربرد خاص و نصب، راه اندازی، آموزش و پیاده سازی و پشتیبانی سیستمها و روشهای دستی و سیستمهای نرم افزاری.
6.تولید و ارائه پشتیبانی در زمینه های مختلف نرم افزاری، راهبری و عملیاتی سیستمها، سایتها، بانکهای اطلاعاتی، سیستم های عامل و نرم افزارهای پایه (شامل شناخت وضع موجود، تجزیه و تحلیل، طراحی، برنامه نویسی، فروش، پیاده سازی، نصب، آزمایش، پشتیبانی و آموزش آنها)
7.ارائه مشاوره و انجام نظارت بر طراحی، خرید و اجرای طرحهای سخت افزار، نرم افزاری،انتخاب پیمانکار، انتخاب محصولات نرم افزاری و سخت افزاری و تحویل گیری محصولات و همچنین ارائه خدمات.RFP
8.ارائه خدمات رایانه ای شامل اجاره سخت افزار، نرم افزار، فضاهای رایانه ای، تولید محتوای الکترونیکی.
9.مشاوره خرید، نصب و راه اندازی و برنامه ریزی جهت آموزش نیروی انسانی و ارائه خدمات فنی در این زمینه.
10.تامین و ارائه خدمات Internet ISP و آموزش در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات
11.جمع آوری، پالایش و تغذیه اطلاعات و ارائه خدمات مرتبط با اطلاعات (Data Entry) (ورود اصلاح، پردازش، بازسازی، ویرایش و داده آمایی)

ب) نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات

اشخاص حقوقی

1.در مواردی که پیمانکار مذکور دارای دفاتر و اسناد قانونی باشد، در این صورت می باید از محاسبه و مطالبه حق بیمه قرارداد آنها بر اساس ماخذ مندرج در بخشنامه ۱۴ جدید درآمد خودداری و با وصول حق بیمه ماهیانه کارکنان آنان بر اساس گزارش بازرسی از دفاتر آنها مفاصاحساب قرارداد صادر گردد، چنانچه پیمانکار لیست و حق بیمه کارکنان خود را بطور ماهیانه ارسال و پرداخت نموده باشد، در صورت ارائه تعهد نامه منضم به بخشنامه۱۴/۲جدید درآمد مبنی بر ارائه دفاتر و اسناد قانونی جهت حسابرسی می باید مفاصاحساب قرارداد صادر گردد.
2.در مورد پیمانکارانی که لیست و حق بیمه کارکنان خود را نداده اند باید در اسرع وقت از دفاتر آنان حسابرسی و بر مبنای آن حق بیمه وصول و سپس مفاصاحساب صادر گردد.
3.در مواردی که پیمانکار مذکور فاقد دفاتر قانونی بوده و یا از ارائه دفاتر خودداری نماید ضرورتی به استعلام درصد مکانیکی و غیرمکانیکی کارکرد از واگذارنده کار نبوده و قراردادهای مربوطه از نظر سازمان، مکانیکی محسوب و حق بیمه آنها باید طبق ماده دوم مصوبه ۷۰/۱۰/۲۴ شورای عالی تامین اجتماعی به ماخذ ۷ درصد به اضافه بیمه بیکاری مربوطه محاسبه و وصول و سپس مفاصاحساب قرارداد صادر گردد . بدیهی است چنانچه پیمانکار وجهی بابت حق بیمه پرداخت نموده باشد . باید از بدهی که به ترتیب فوق محاسبه می گردد، کسر شود.

اشخاص حقیقی

1.در مواردیکه پیمانکار، کار موضوع قرارداد را راسا و به تنهایی انجام دهد و بطور کلی از نیروی انسانی دیگر استفاده ننماید، مشمول ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی نخواهد بود و واگذارنده کار(کارفرم) می باید بدون اخذ مفاصاحساب این سازمان با وی تسویه حساب کند.
2.در مواردیکه پیمانکار برای انجام کار، از نیروی انسانی دیگر نیز استفاده نماید، می باید حق بیمه کارکنان قرارداد بماخذ ۷ درصد ناخالص کارکرد محاسبه و باضافه بیمه بیکاری مربوطه وصول و سپس مفاصاحساب قرارداد صادر گردد.
منبع:http://itcn.ir

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!