0

«سوکار» و «بی پی» قرارداد اکتشاف میدان انرژی در خزر امضا کردند

گروه میثاق؛ در جریان سفر الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان به انگلیس روز پنجشنبه قرارداد اکتشاف یک میدان انرژی در دریای خزر بین شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) و شرکت بریتیش پترولیوم به امضا رسید .

به گزارش ایرنا به نقل از سایت شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار )، مراسم امضای قرارداد اکتشاف میدان انرژی D230 در خزر با حضور الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و ترزا می نخست وزیر انگلیس برگزار شد .

رونق عبد الله اف رئیس سوکار، در مراسم امضای این قرارداد، با اشاره به همکاری دیرینه میان شرکت نفت آذربایجان و بریتیش پترولیوم گفت : این قرارداد بر اساس معیارهای برابری و منصفانه امضا شده و در بهره برداری مشترک و کاملا ثمربخش از ذخایر طبیعی جمهوری آذربایجان نقش مهمی خواهد داشت .

«روبرت دادلی»، مدیر اجرایی شرکت بریتیش پترولیوم نیز گفت که این قرارداد ، برای توسعه میادین انرژی در جمهوری آذربایجان امضا می شود و ازاین پس شاهد تلاش های مشترک بی پی و سوکار جهت تحقیق ظرفیت های موجود در خزر خواهیم بود.

وی افزود: بیش از 25 سال است که بریتیش پترولیوم در منطقه خزر فعالیت دارد بر این باوریم که منطقه از ظرفیت های قابل توجه نفت و گاز برخوردار است .

دادلی اظهار داشت :همکاری با سوکار و دیگر شرکا و انجام اکتشافات زمین شناسی و فعالیت های اقتصادی در جمهوری آذربایجان را ادامه خواهیم داد .

میدان انرژی D230 در 135 کیلومتری شمال – شرق باکو در دریای خزر واقع است و 3200 کیلومتر مربع مساحت را دربر می گیرد .

عمق لایه های حاصل خیز این میدان انرژی 3500 متر پیش بینی می شود و بر اساس قرارداد امضا شده ، بی پی 50 درصد سهم پیمانکاری این طرح انرژی را بر عهده دارد و 50 درصد سهم دیگر این طرح انرژی به سوکار تعلق دارد .

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده + 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!