0

مسکو: روسیه پیش پرداخت قرارداد اس-300 را از ایران دریافت کرد

دسته بندی ها : قرارداد بین المللی 21 دی 1394 مدیر سایبرلا 431 بازدید

«دمیتری راگوزین» معاون دفاعی نخست وزیر روسیه اعلام کرد: روسیه پیش پرداخت قرارداد تحویل مجموعه های پدافند هوایی اس-300 را از ایران دریافت کرد. وی گفت: تحویل تسلیحات اس-300 به ایران بر اساس قرارداد مربوطه انجام می گیرد که سال گذشته امضا شد.

وی بدون ذکر رقم واریز شده به حساب طرف روسیه اظهار داشت: بر اساس مفاد این قرارداد تحویل سامانه های پدافند هوایی اس-300 به ایران با دریافت مبلغ قرارداد از این کشور آغاز می شود و وجوه به حساب بانکی سازمان های مربوطه روسیه واریز شده و قرارداد در حال اجرا است.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین از قطعی شدن باز پس گرفتن شکایت ایران به روسیه از دادگاه داوری بین المللی خبر داد و گفت: براساس اعلام قطعی تهران، شکایت علیه طرف روسی از دادگاه باز پس گرفته می شود.
«دمیتری مدودیف» رئیس جمهوری وقت روسیه، در سال 2010 اجرای قرارداد تحویل مجموعه های پدافند هوایی اس-300را با ایران پس از تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت که تحویل تسلیحات تهاجمی را به این کشور منع می کرد، به تعلیق درآورد.
هر چند که اس-300 جزو تسلیحات تهاجمی محسوب نمی شود، اما مسکو از تحویل این سامانه ها خودداری کرد و تهران هم در پاسخ به این اقدام به دادگاه داوری بین المللی شکایت کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ماه مارس 2015 در دستوری ممنوعیت تحویل مجموعه های اس-300 را به ایران لغو کرد.
دستیار امور همکاری های فنی و نظامی رییس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرد: ایران به تعهدات مالی خود در قرارداد تحویل اس-300 با روسیه عمل می کند.
«ولادیمیر کوژین» گفت: مجموعه های پدافند هوایی اس-300 در طول سال 2016 به ایران تحویل خواهد شد.
وی افزود: تمام اسناد مربوطه امضا شده و ایران به تعهدات مالی خود در پیش پرداخت قرارداد عمل می کند و طرف روسی نیز به تعهدات خود در تحویل مجموعه های اس-300 به ایران عمل خواهد کرد.
دستیار پوتین گفت: مراحل تحویل کمی به درازا می کشد زیرا مجموعه ها بزرگ هستند و این قرارداد را نمی توان در یک لحظه اجرا کرد
روزنامه رسمی راسیسکایاگازتا روسیه نیز اخیرا به نقل از یک مقام روس اعلام کرد، روسیه ماه آینده میلادی تحویل مجموعه های پدافند هوایی اس-300 را به ایران مطابق با قرارداد دوجانبه آغاز می کند. تحویل نخستین مجموعه اس-300یا «فاواریت» به ایران در ماه ژانویه آغاز و در ماه فوریه به پایان می رسد.
بر اساس اطلاعات روزنامه روسی، مطابق شرایط قرارداد، تحویل مجموعه دوم اس-300 به ایران در ماه اوت و سپتامبر سال 2016 (اواخر تابستان آینده) انجام خواهد گرفت.
راسیسکایا گازتا در ادامه خبر خود افزود: در این قرارداد دوجانبه میان روسیه و ایران، تحویل چهار سامانه پدافند هوایی اس-300 به ایران پیش بینی شده است.
رسانه های روسی ارزش این قرارداد را یک میلیارد دلار اعلام کرده اند.
اس-300 با کاربرد دفاع متمرکز و قوی از مناطق حساس از مهمترین سامانه های پدافند هوایی جهان به شمار می رود که می تواند همزمان چندین پرنده دشمن را از جمله موشک های بالستیک ردیابی و از فاصله 150 کیلومتری در ارتفاع 27 کیلومتری هدف قرار دهد و حتی علیه اهداف زمینی به کار گرفته شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده + 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!