0

دسترسی نمایندگان مجلس به قراردادهای خارجی صنعت خودرو

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 7 آبان 1395 مدیر سایبرلا 433 بازدید

مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت سه‌شنبه این هفته راهی مجلس شورای اسلامی شدند تا در مورد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خارجی صنعت خودرو توضیح دهند. اما در نهایت بهارستانی‌ها قانع نشدند و قرار است طی هفته آینده، آنها (نمایندگان) میهمان خودروسازان و سازمان گسترش شوند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بر این اساس، قرار است نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوشنبه هفته آینده در سه گروه جداگانه راهی ایران‌خودرو، سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شده و قراردادها و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان آنها با شرکت‌های خارجی را از نزدیک رؤیت و مورد بررسی قرار دهند.

تا به امروز سه قرارداد و تفاهم‌نامه میان سازمان گسترش و خودروسازان داخلی با خارجی‌ها منعقد شده که شامل قرارداد ایران‌خودرو و پژو، قرارداد سایپا و سیتروئن و همچنین تفاهم‌نامه سازمان گسترش با رنو می‌شود.

از آنجاکه جزئیات چندانی از این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها به بیرون درز نکرده، نمایندگان مجلس پیگیر این ماجرا بوده و اصرار دارند خودروسازان و سازمان گسترش، متن آنها را برای بررسی و چکش‌کاری، در اختیار مجلس قرار دهند. این در شرایطی است که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دلیل تجربه‌های تلخ گذشته، چندان میلی به این کار نداشته و تاکنون متن قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها را به اهالی بهارستان ارائه نکرده‌اند.

با این حال، سماجت نمایندگان در نهایت مسوولان وزارت صنعت را قانع کرده تا مجلسی‌ها با حضور در سازمان گسترش و ایران‌خودرو و سایپا، نگاهی به تفاهم‌نامه و قراردادهای موردنظر بیندازند.

گویا وزارت صنعت امیدوار است که نمایندگان مجلس با دید مثبتی به قراردادهای ایران‌خودرو-پژو و سایپا- سیتروئن و تفاهم‌نامه سازمان گسترش-رنو، نگاه کرده و پرونده این ماجرا پس از بازدید گروه‌های سه‌گانه از سازمان گسترش و خودروسازان، بسته شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 + 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!