0

جزییات قرارداد ۳ میلیارد دلاری بوئینگ با آسمان

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 17 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 479 بازدید

بوئینگ قراردادی به ارزش سه میلیارد دلار برای فروش دستکم ۳۰ فروند هواپیمای مسافربری به شرکت هواپیمایی آسمان ایران امضا کرد.

به گزارش ایسنا، این شرکت آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد تفاهم نامه ای با آسمان ایرلاینز امضا کرده که قصد دارد ۳۰ فروند مدل بدنه باریک ۷۳۷ مکس را خریداری کند. شرکت آسمان همچنین از حق خرید ۳۰ فروند دیگر هواپیما از بوئینگ برخوردار است.

بوئینگ پیش از این در دسامبر از توافق با ایران ایر برای فروش ۵۰ فروند هواپیمای بدنه باریک ۷۳۷ و ۳۰ فروند هواپیمای پهن پیکر ۷۷۷ خبر داده بود. ارزش این توافق بر مبنای قیمتهایی که از سوی بویئنگ اعلام شده، ۱۶.۶ میلیارد دلار برآورده شده است.

اما جزییات فاینانس توافق اخیر بوئینگ اعلام نشده است.

ناوگان هواپیمایی ایران به دلیل تحریمهای مالی و اقتصادی چند دهه ای، یکی از فرسوده‌ترین ناوگان های هوایی جهان است و متوسط عمر هواپیماهای شرکتهای ایرانی از ۲۰ سال بیشتر است که تهران را بر آن داشته تا با سفارش خرید به ایرباس، بوئینگ و سایر شرکتها ناوگانش را مدرن کند.

بوئینگ اعلام کرده تحویل هواپیما به آسمان در سال ۲۰۲۲ آغاز می شود با این همه یک خبرگزاری داخلی گزارش کرده است که تحویل نخستین هواپیما در سال ۲۰۱۹ انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، این شرکت هواپیماسازی اعلام کرده که با توافق اخیرش با ایران، حدود ۱۸ هزار شغل در آمریکا ایجاد یا حفظ می شوند.

طبق اعلام بوئینگ، این توافق تحت اجازه دولت آمریکا انجام گرفته و همچنان مستلزم تایید دفتر کنترل داراییهای خارجی است که نهاد زیرمجموعه وزارت خزانه داری و مسئول اجرا و نظارت بر تحریمهای اقتصادی و تجاری است. توافق با ایران ایر در زمان دولت اوباما از سوی این نهاد تایید شد./گروه حقوقی میثاق

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!