0

تعامل دستگاه‌های دولتی با پلیس فتا نقش اساسی در ارتقاء سواد رسانه‌ای کاربران دارد

دسته بندی ها : فضای مجازی 10 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 408 بازدید

رئیس پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری‌ گفت: گسترش روز افزون فناوری‌های ارتباطی و انتقال جرایم از فضای فیزیکی به فضای سایبری همچنین افزایش جرایم حوزه ‌فضای مجازی ‌همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و تعامل هرچه بیشتر آنان با پلیس فتا را میطلبد و این  مهم با افزایش آگاهی‌ها و سواد رسانه‌ای و اینترنتی آحاد شهروندان محقق می‌شود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضی عسگری در جلسه آموزشی با حضور جمعی از کارکنان دستگاه‌های دولتی در شهرستان کیار ضمن گرامی داشت هفته دولت و یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: تکامل فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی و به تبع آن استقبال و استفاده افراد از امکانات و ویژگی‌های فضای مجازی، با وجود فرصت‌ها و کارکردهای فوق‌العاده در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، آسیب‌ها و مشکلاتی را نیز با خود همراه داشته است‌. عده‌ای افراد سودجو فرصت را غنیمت شمرده و نسبت به اخاذی و کلاهبردار ی از کاربران در قالب‌ها‌ی گوناگون در این فضا  اقدام می‌نمایند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: یکی از مهمترین دلایل وقوع جرایم در فضای مجازی عدم داشتن سواد رسانه‌ای و آگاهی کاربران از چگونگی استفاده صحیح از این فضا است که می‌طلبد همه افراد آموزش‌های لازم در خصوص استفاده ایمن از این فضا را فراگیرند و با ارتقا سواد رسانه‌ای به این مهم دست یابند.

وی گفت: تعامل دستگاه‌های دولتی با پلیس فتا در راستای آموزش و آگاهی می‌تواند نقش اساسی در ارتقاء سواد رسانه‌ای اینترنتی کاربران جهت استفاده از این فضا و همچنین پیشگیری از وقوع جرایم در این حوزه ایفا کند‌.

رئیس پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری‌ به نقش  مهم نهادهای دولتی اشاره کرد و افزود: امر پیشگیری تنها با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مسئول محقق می‌شود که در حال حاضر سهم دستگاه‌های دولتی به دلیل برخورداری از بودجه و قوانین لازم نسبت به دستگاه‌های خصوصی بیشتر است.

سرهنگ عسگری  هم‌چنین ضمن تاکید اساسی بر موضوع افزایش سواد رسانه‌ای کاربران و تعامل دوسویه نهادهای دولتی با پلیس، آمادگی پلیس فتا را برای ارتقاء سواد رسانه‌ای آحاد شهروندان اعلام کرد و گفت: پلیس فتا برای این منظور آماده همکاری با تمامی دستگاه‌ها و نهادها است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!