0

لزوم تعمیق روابط حقوقی و قضایی بین دو کشور ایران و ترکیه

دسته بندی ها : فضای مجازی 1 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 496 بازدید

وزرای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در دیداری دوجانبه بر لزوم تعمیق روابط به ویژه در زمینه های حقوقی و قضایی تاکید کردند.

وزارت دادگستری: حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان که به همراه رئیس جمهور به ترکیه سفر کرده است با باکر بوزداق، وزیر دادگستری ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار پورمحمدی ضمن ابراز خرسندی از وضعیت رو به پیشرفت ترکیه گفت: بین دو دولت و مردم هر دو کشور علایق زیادی وجود دارد و خوشبختانه روابط دو کشور در حوزه های مختلف گسترده و عمیق است.

وی همچنین به دیدار خود با رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه اشاره کرد و افزود: نکته خوبی که آقای داوود اغولو به آن اشاره کرد این بود که علیرغم اختلاف نظراتی که در موضوعات مختلف داریم، می خواهیم روابط خود را در بالاترین سطح حفظ کنیم. در کنار دیگر روابط، روابط حقوقی و قضایی بسیار مهم است و به تعمیق و تأمین روابط در حوزه های دیگر کمک می کند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه یک توافق جامع حقوقی و قضائی در 3 فوریه 2010 بین دو کشور به امضاء رسیده که بیش از 70 ماده دارد و همچنین در نشست دیگری که در 7 مارس 2012 برگزار شد نیز یادداشت تفاهمی به امضا رسیده است، تصریح کرد: در این راستا در سال گذشته شاهد انتقال چهار نفر از محکومین بودیم که 3 نفر از آنان ترک تبار و یک نفر نیز ایرانی بوده اند.

پورمحمدی در این باره افزود: از برداشتن این قدم خوشحال هستم و تشکر می کنم، اما این مقدار عمل کافی نیست و انتظار ما بیشتر از این است و حتماً شما هم انتظار دارید که در اجرای موافقتنامه ها اقدام جدی داشته باشیم.

وی به روابط اقتصادی گسترده بین دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: گردشگران زیادی از ایران به ترکیه می آیند و همانطور که آقای داوود اغولو گفته اند، روابط گردشگری بین دو کشور را باید گسترش دهیم و حتی شهروندان ترکیه را تشویق کنیم به ایران بیایند و در آینده نزدیک، تعدادی از صنعتگران گردشگری به همراه وزیر گردشگری ترکیه به ایران فرستاده می شوند تا مقدمات این امر را فراهم کنند؛ لذا مجموعه این رفت و آمدها و توسعه روابط، نیازمند حمایت حقوقی است.

وزیر دادگستری کشورمان در پایان سخنانش به وضعیت تاسف بار جهان اسلام اشاره کرده و گفت: ما هم اکنون با وضعیت خطرناکی در جهان اسلام روبرو هستیم و اوضاع جهان اسلام بسیار آشفته است. همه جا جنگ و خون ریزی و خشونت است و انسانها به راحتی کشته و آواره می شوند. پناهنده شدن مسلمانان به دشمنان اسلام و غربی ها برای ما موضوعی زشت و ناپسند است. دشمنان اسلام شاهد تکه تکه شدن جهان اسلام هستند و کشورهای با تمدنی مثل ما وظایف سنگینی بر عهده دارند.

باکر بوزداق، وزیر دادگستری ترکیه نیز در این دیدار ضمن اعلام اینکه در ژوئن 2016 (خرداد ماه) میزبان وزیر دادگستری کشورمان است، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جلسه، همکاری های حقوقی و قضایی هر دو طرف به عالی ترین سطح ارتقا یابد.

وی با تایید سخنان وزیر دادگستری کشورمان تصریح کرد: بسیاری از اتباع ایرانی در ترکیه مشغول کسب و کار و زندگی هستند و بالعکس هموطنان ما نیز در ایران زندگی می کنند که همگی نیازمند حمایت حقوقی می باشند و ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.

بوزداق در پایان ضمن تاکید بر لزوم توسعه سطح روابط حقوقی و قضایی دو کشور، خواستار همکاری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حل و فصل مشکلات منطقه و به ویژه موضوع داعش شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!