0

آلمان جلوی فضولی فیس بوک در کشورش را گرفت!

دسته بندی ها : فضای مجازی 3 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 949 بازدید

چندی پیش، دادگاه فدرال عدالت در آلمان طی تصمیمی که تأیید رأی دو دادگاه قبلی بود اعلام کرد نرم‌افزارِ دوست‌یاب (Friend Finder) فیس بوک مصداق ایجاد آزار و اذیت است.

تابناک: نرم افزار یاد شده سال‌هاست نفوذ خود را از شبکه‌های اجتماعی فراتر برده و با بررسی فهرست ایمیل‌های شما، آن دسته از مخاطبانی را که در حلقه دوستان فیس‌بوکی شما نیستند، با ارسال ایمیلی به ایجاد حساب کاربری و پیوستن به شما دعوت می‌کند. اما اکنون بر مبنای نظر مقام‌های رسمی آلمان، این شکل از رفتار «فضولانه» به شمار آمده و در این کشور منع می‌شود.

این رأی چندان برای فیس‌بوک غیرمنتظره نبود. در حقیقت چنین مسائلی جزء روال ثابت کارهای شرکت‌های امریکایی فناوری مانند فیس بوک و گوگل در اروپا است و دلیل آن هم به تفاوت‌های قوانین حوزه حریم خصوصی در دو سوی آتلانتیک باز می‌گردد.

سحنگوی فیس‌بوک با انتشار بیانیه‌ای در مورد این تصمیم اعلام کرده که شرکت برای ارزیابی هریک از تأثیرهای احتمالی خدمات خود در آلمان کار خواهد کرد. در همین باب، فدراسیون سازمان‌های مشتری آلمانی (VZBT)، گروهی که در سال 2010 شکایت‌هایی را که به رأی دادگاه یاد شده ختم شد به جریان انداخته بود، مشتاقند بدانند دلالت‌ها و پیامدهای دیگر این تصمیم در مورد شرکت‌ها چه خواهد بود.

«کلاوس مولر» (Klaus Mueller)، رئیس VZBV در مورد این رأی گفته است: اکنون باید بدانیم دقیقاً منظور رأی مورد بحث در مورد دوست‌یاب چیست. به جز فیس بوک، برخی دیگر از شرکت‌ها هم از ابزارهای مشابهی برای جذب کاربرهای جدید استفاده می‌کنند.

هرچند با این وجود شش سال طول کشیده است تا این مورد حل و فصل شود، اما در این نبرد میان فیس بوک و دادگاه‌های اروپایی، شرکت بزرگ امریکایی مغلوب شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + 14 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!