0

خالی شدن حساب بانکی‌، نتیجه عدم توجه به هشدار های پلیس

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 تیر 1396 مدیر سایبرلا 419 بازدید

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: فردی که با در اختیار داشتن اطلاعات حساب بانکی دوست خود اقدام به برداشت مکرر از حساب وی می‌کرد توسط کارشناسان این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد علی سرحدی اظهار کرد: شاکی پرونده که شهروند زاهدانی است با مراجعه به پلیس فتا از برداشت مکرر مبالغی از حساب بانکی‌اش و نهایتا خالی شدن آن خبر داد که به دنبال آن کارشناسان سایبری پلیس وارد عمل شد‌.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام بررسی‌های لازم، فرد برداشت کننده شناسایی و به این پلیس انتقال داده شد.

وی افزود: متهم که از دوستان نزدیک شاکی است چندی پیش با درخواست خود شاکی، اقدام به پرداخت قبوض برق و آب و ….  برای وی می‌کند و از آن پس با در اختیار داشتن اطلاعات حساب‌، طی چندین مرحله اقدام به خرید کارت شارژ و در نهایت برداشت ‌تمامی موجودی حساب شاکی می‌نماید‌.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان در مورد بی احتیاطی شهروندان در حفاظت از اطلاعات حساب بانکی هشدار داد و افزود: علیرغم توصیه های مکرر پلیس، هنوز افراد زیادی هستند که از دیگران برای انجام تراکنش‌های مالی خود توسط دستگاه خودپردازها کمک می‌گیرند و رمز خود را در اختیار سایرین قرار می‌دهند که این امر زمینه را برای برداشت غیر مجاز از حساب این افراد فراهم می‌سازد.

سرگرد سرحدی با بیان اینکه رمز اول و دوم کارت بانکی شما محرمانه است، افزود: از ارائه اطلاعات محرمانه کارت خود به دیگران خودداری کنید و به صورت دوره‌ای رمز اول و دوم خود را تغییر دهید.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در پایان از شهروندان خواست‌ از اعتماد بی جا در این فضا پرهیز کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!