0

شناخت تهدیدها و آسیب‌های فضای سایبر برای کاربران ضروری است

دسته بندی ها : فضای مجازی 15 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 402 بازدید

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: استفاده‌ صحیح و در عین حال حداکثری از فضای سایبر  مستلزم شناخت تهدیدها، آسیب‌ها، معایب و مضرات این فضای می‌باشد تا کمتر از این فضا آسیب دیده و یا در دام مجرمان گرفتار شویم.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم محمدعلی آدینه لو در مصاحبه زنده تلویزیونی با صداوسیمای مرکز استان زنجان برنامه گئجلر گفت: اطلاع رسانی مناسب، آموزش همگانی و آگاهی بخشی درخصوص آسیب‌ و تهدیدات فضای مجازی می‌تواند نقش مهمی درسالم سازی فضای مجازی وکاهش تخلفات و جرائم مبتلا به، ایفا نماید.

رئیس پلیس فتا استان زنجان افزود: امروزه فضای مجازی وارد زندگی بسیاری از خانواده‌ها خصوصاً جوانان شده است؛ سهولت دسترسی سبب شده گروه‌های کثیری از افراد بدون داشتن آگاهی و اطلاعات دقیق از تأثیرات آن‌ بر زندگی شخصی، وارد این فضا شوند و ساعات زیادی را در آن سپری کنند.

سرهنگ دوم آدینه‌لو گفت: درشبکه‌های مجازی غالبا افراد با هویت دروغین خود را معرفی می‌کنند اما هنگامی که فرد در یک ارتباط چهره به چهره قرار می‌گیرد، حقایق افشا می‌شود و فرد در برخورد واقعی نمی‌تواند آن‌طور که خود را در فضای مجازی نشان داده نمایان کند.

این مسئول انتظامی افزود: فضای مجازی فرامرزی بوده و مرز جغرافیایی نداشته و بیشتر کاربران دراین حوزه خود را به دروغ شخص دیگری معرفی می نمایند.

وی تاکیدکرد: کاربران و همشهریان دقت داشته باشند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود مثل عکس یا فیلم به صورت عمومی امکان دسترسی کاربران دیگر را  مهیا می‌نماید و چه بسا در بسیاری از موارد افراد مجرم نیز از این فرصت سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری یا هتک حیثیت قربانی می‌نمایند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان در خاتمه گفت: استفاده نابجا و بیش از حد از فضای مجازی خصوصاً شبکه‌های اجتماعی که امکان برقراری ارتباطات مخفیانه و خارج ار عرف را برقرار می‌کند بر روابط زوجین تأثیر منفی می‌گذارد و طی مرور زمان موجب ایجاد فاصله و سوء‌تفاهم و سردی روابط خانوادگی، طلاق عاطفی  و در نهایت منجر به از هم پاشیدن کانون خانواده می‌شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!