0

دستبرد آمریکا به دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران نقض آشکار حقوق بین الملل است

دسته بندی ها : فضای مجازی 5 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 523 بازدید

معاون وزیر دادگستری دستبرد آمریکا به دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران را نقض آشکار حقوق بین الملل و نادیده گرفتن اصل مصونیت کشورها عنوان کرد.

روابط عمومی وزارت دادگستری: محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در اجلاس وزرای دادگستری شانگهای دستبرد آمریکا به دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران را نقض آشکار حقوق بین الملل و نادیده گرفتن اصل مصونیت کشورها عنوان کرد و افزود: از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای می‌خواهیم اجازه ندهند دهها سال مساعی دولت‌ها و جامعه بین المللی برای حاکمیت حقوق بین الملل به منظور ایجاد صلح و ثبات بین المللی با یک‌جانبه گرایی آمریکا به عنصر ضد خود تبدیل شود و اقدامات فراسرزمینی یک کشور و تحمیل قوانین داخلی آن به نقض قواعد بین المللی منجر شود.

عباسی تصریح کرد: اجرای بایسته حقوق مردم در دولت‌های عضو سازمان همکاری شانگهای بستگی تامّی با پذیرش معیارها و ضوابط دکترین حکومت قانون دارد، این بستگی از آن جهت است که حق تعیین سرنوشت به مثابه حقی بشری از آن ملت‌ها است، چون مردم هر جامعه از این حق بشری برخوردار هستند پس لازم است جلوه‌های این حق در حقوق عمومی هر دولت به رسمیت شناخته شده و ساز و کارهای اجرایی آن تأمین شود.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ادامه داد: تأسیس هر سازمان منطقه‌ای یا بین المللی نشانه اهمیت همکاری‌های مشترک در جامعه بین المللی است، موضوعی که بیانگر ضرورت روابط دوستانه میان دولت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است.

وی گفت: به نظر می‌رسد که سازمان همکاری شانگهای که نیمی از جمعیت جهان را در خود جای داده می‌تواند چشم انداز آینده خود را به گونه‌ای ترسیم کند که مبتنی بر نیاز کشورهای عضو و هدفمند و همگرا، تأثیرگذاری بیشتری در مناسبات بین المللی داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه تحقق اهداف مشترک جز از طریق دیپلماسی و همکاری‌های منطقه ای و بین المللی ممکن نیست، گفت: به نمایندگی از دولت متبوع خویش به اجلاس وزرای دادگستری کشورهای عضو پیشنهاد می‌کنم که توسعه پایدار، رعایت حقوق بشر و حقوق بین نسلی، حقوق محیط زیست، امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، مبارزه با افراط گرایی و تروریسم به عنوان اولویت‌های اساسی و اجتناب ناپذیر برای کشورهای عضو پیمان شانگهای بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: همچنین با توجه به رسالت این اجلاس که به منظور بحث و تبادل نظر در زمینه مباحث حقوقی و قضایی شکل گرفته ایجاد سازوکارهایی که به حمایت حقوقی و قضایی از سرمایه گذاری و تجارت بین کشورهای عضو بپردازد ضروری به نظر می رسد، لذا پیشنهاد می‌کنم با ایجاد مرکزی برای داوری و حکمیت در سازمان شانگهای همکاری و همگرایی در عرصه‌های حقوقی و قضایی تبلور عینی یابد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!