0

بازدید جعلی اینترنتی

ربات مجازی, حقوق فناوری های نوین

مجله نیویورک اخیرا مقاله جالبی منتشر کرده که در آن اعلام می‌کند بازدید جعلی اینترنتی بخش عمده‌ای از اینترنت را در اختیار گرفته است.

شرکت White Ops اخیرا از دوسرویس ارائه دهنده تبلیغات به نام‌های Methbot و 3ve شکایت کرده است. به ادعای White Ops این دو شرکت با فریب تبلیغ کنندگان آنها را مجاب می‌کردند که تبلیغ آنها را در وب‌سایت‌های معتبر ببینند.

آنها در واقع متهم شدند که بازدیدهای جعلی اینترنتی برای مشتریانشان فراهم می‌کرده‌اند. دو شرکت تبلیغاتی اما مدعی شدند تبلیغات واقعی است و بازخوردهای خوبی روی آن صورت گرفته است. اما بررسی‌ها مشخص کرد که تمام فعالیت‌های انجام شده توسط این سرویس‌ها مانند تعداد بازدید تبلیغ در وب سایت‌های مختلف، فیک و غیر واقعی بوده است. این مسئله دلیلی شد که New York Magazine به دنبال جواب این سوال بگردد: چه میزان از فعالیت‌های اینترنتی، دروغ و ساختگی هستند؟

فعالیت دروغین بازدید دروغین اینترنت

40 درصد از فعالیت‌های کنونی در فضای اینترنت، ساختگی و جعلی است، خبری که شاید هیچ کدام از ما از آن تعجب نکنیم.

طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده، کمتر از 60 درصد فعالیت‌های اینترنتی به صورت مستقیم توسط انسان‌ها انجام می‌گیرد. سرویس‌های رباتی که تحت عنوان بات‌ها (Bots)‌ آنها را می‌شناسیم، از سال 2013 در وبسایت یوتیوب فراگیر شدند.

این فراگیری تا جایی ادامه پیدا کرد که اکثر برنامه نویسان نگران بودند که الگوریتم این بات‌ها بتواند در رفتارهای انسانی و ترافیک‌های اینترنتی انسانی تداخل پیدا کنند. در واقع آنها نگران بودند که کاربران فیک از کاربران واقعی قابل تمایز نباشند.

چه چیزی در اینترنت واقعی است؟

شیوع بات‌ها در اینترنت بر کسی پوشیده نیست اما این سوال را در اذهان کاربران مطرح کرده که حالا دیگر چه چیزی در اینترنت واقعیست؟

در ماه اکتبر2018، از فیس بوک به دلیل بزرگنمایی تعداد کاربرانی که برای تماشای ویدیوها در این پلت فرم وقت می‌گذراند، شکایت شد. طبق اعلام وال استریت ژورنال، فیس بوک در دفاع ادعا کرده بود که ارقام اشتباه مربوط به این آمار را به صورت سهوی منتشر کرده است. در نتیجه، امار و ارقام منتشر شده می‌تواند جعلی و فیک باشد.

در گزارش منتشر شده همچنین به سرویس‌های «جذب کلیک» اشاره شد، سرویس‌هایی که در ازای دریافت مبالغی، تعداد مشاهده یا بازدید (به اصطلاح کلیک) پُست‌ها را تضمین می‌کرد.

اما حقیقت این است که این بازدید جعلی اینترنتی و مشاهده‌ها اکثرا توسط بات‌ها انجام می‌شد و خبری از مشاهده‌های واقعی توسط کاربران انسانی نبود.

همین مسئله یوتیوب را بر آن داشت تا اقدامات جدیدی در راستای شناسایی اکانت‌های «اسپم» و کاربران فیک انجام دهد. پس کاربران و بازدیدهای آنان نیز می تواند جعلی و دروغ باشد!

اتفاقات پیرامون شرکت کمبریج آنالیتیکا ثابت کرد که گروه‌های سیاسی تمایل زیادی به خرید اطلاعات کاربران از شبکه‌های اجتماعی دارند تا بتوانند با استفاده از آنها، در دنیای سیاست جلب توجه کنند. در اینجا ثابت می‌شود که دنیای سیاست نیز در اینترنت می‌تواند دروغ و جعلی باشد.

حتی خود ما می‌توانیم جعلی باشیم

بله بازدید جعلی اینترنتی می‌تواند شامل خود ماه هم باشد وحتی خود ما هم می‌توانیم جعلی باشیم. این روزها برخی از کاربرها حتی در کوچک‌ترین و بی ارزش‌ترین بازی‌های آنلاین نیز تقلب می‌کنند تا نتایج آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و به بقیه ثابت کنند که خیلی باهوش هستند!

خیلی از کاربران تنها برای دریافت لایک از دیگران، عکس فرزند خود را به اشتراک می‌گذارند و می‌گویند که خیلی به آنها افتخار می‌کنند! حتی ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پُستی که واقعا خوشتان نیامده را تنها به دلیل حرف دیگران یا منافع مختلف، لایک کرده باشید.

این بازدید جعلی اینترنتی است

البته ممکن است که این واقیت درباره همه کاربران صدق نکند اما به نظر می‌آید که با گذشت زمان، تعداد بیشتر و بیشتری کاربر در باتلاق «جعلی-گرایی» اسیر می‌شوند، باتلاقی که توسط اینترنت و به خصوص شبکه‌های اجتماعی خلق شده است.

در پایان گزارش New York Magazine آمده است:« آنقدر اخبار، اطلاعات، فعالیت‌ها، یا کاربران جعلی و دروغین در اینترنت زیاد شده که گویا باید برای آنلاین بودن، ساختگی و فیک بود یا اطلاعات اشتباه و دروغین منتشر کرد و باید دروغ گفت و تقلب کرد یا بی عاطفه و بدبین بود.

برای درست کردن این وضعیت، باید تغییرات فرهنگی و سیاسی در سرتاسر دنیا اعمال شود. این انتخاب تک تک کاربران است که تغییر را اجرایی کنند. در غیر این صورت ماهم درست مانند بات‌ها، کلیک‌های جعلی، سایت‌های جعلی، کامپیوترهای جعلی و در آخر به انسان‌های جعلی تبدیل خواهیم شد.

آخرین خبر

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!