0

خدشه‌دار نمودن وجهه استاد با هک شبکه اجتماعی وی

دسته بندی ها : فضای مجازی 9 دی 1396 مدیر سایبرلا 425 بازدید

رییس پلیس فتا استان یزد گفت: با تلاش شبانه‌ روزى کارشناسان پلیس فتا استان یزد، دانشجویی که با هک نرم افزار شبکه اجتماعی استاد خود سعی در خدشه‌دار نمودن وجه علمی و اجتماعی وی را داشت، شناسایى و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم ابوطالبی در تشریح خبر اظهار کرد: برابر مراجعه یکی از اساتید دانشگاه مبنی بر هک صفحه خصوصی وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، متهم با استفاده از دسترسی به یکی از نرم افزارهای شبکه اجتماعی وی، با درج مطالب توهین آمیز و مستهجن باعث اعتراض شاگردان و دیگر اساتید دانشگاه شده است.

سرهنگ ابوطالبی گفت: در بررسی موضوع پرونده مشخص شد متهم اقدام به پاک نمودن پست‌ها و نظرات علمی موجود در صفحه شخصی استاد نموده و با بارگزاری مطالب مبتذل و مستهجن سعی در مخدوش نمودن وجه اجتماعی و علمی استاد خود را داشته است که در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم که یکی از شاگردان شاکی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به همراه ادله جرم به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطر نشان کرد: در بازجویی از متهم وی اقرار نمود با دسترسی به ایمیل استاد خود که رمز آن شماره همراه وی بوده توانسته به شبکه اجتماعی استاد دسترسی پیدا کند و با توجه به خصومتهای مرسوم بین استاد و شاگرد این گونه جرمی را مرتکب گردد.

این مسئول انتظامی بیان کرد: در بررسی تجهیزات کشف شده توسط کارشناسان این پلیس تعداد زیادی نرم افزارهای هک و همچنین تعداد زیادی نام کاربری و رمز عبور شبکه های های اجتماعی و ایمیل از متهم کشف گردید.

وی افزود: با توجه به هشدار سایبری بالاخص قشر با سواد جامعه توجهی به رمز ترکیبی نداشته و این مورد را برای رمز های شبکه های اجتماعی، وای فای و … عملی ننموده که طبیعتا موجب بروز اینگونه مشکلاتی برای کاربران گردیده و زمینه را برای افراد سودجو فراهم می‌نمایند .

رئیس پلیس فتا یزد اظهار کرد: کاربران توجه داشته باشند که هکرها با در اختیار داشتن آدرس ایمیل و شماره تلفن کاربران می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی در مرحله بعدی به اطلاعات حساب نرم افزار های شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشند.

سرهنگ ابوطالبی در پایان اشاره کرد هک برابر قانون جرم تلقی می‌شود و شهروندان از هک و نفوذ به حریم شخصی افراد خودداری نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 + 14 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!