0

مراقب سایت های ثبت نام یارانه جعلی باشید

دسته بندی ها : فضای مجازی 29 اردیبهشت 1398 مدیر سایبرلا 465 بازدید

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اعلام جعلی بودن یک سایت نیازمندی دریافت یارانه نقدی به نشانی yaranesms.com از شهروندان درخواست کرد: فریب این‌گونه سایت‌ها را نخورند.

به گزارش سایبربان؛ سرهنگ رامین پاشایی در این باره اظهار داشت: به تازگی تعدادی از مجرمان با راه اندازی سایت و ارسال پیامک، اقدام به تحریک و هدایت مردم به درگاه‌های جعلی بانکی با عنوان جلوگیری از قطع یارانه‌ ها می‌کنند که در این خصوص پرونده‌های قضائی لازم تشکیل و در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: پس از هدایت متقاضیان به این صفحات و درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، افراد کلاه‌بردار و سودجو با به دست آوردن اطلاعات کارت‌بانکی قربانیان نسبت برداشت غیرمجاز از حساب آنان اقدام می‌کنند.

این مقام انتظامی با اعلام جعلی بودن یک سایت نیازمندی دریافت یارانه نقدی به نشانی yaranesms.com از شهروندان درخواست کرد: فریب این‌گونه سایت‌ها را نخورند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تأکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند اخبار را از سایت‌های رسمی سازمان‌ها پیگیری کرده و اگر پیامکی به دست آن‌ها رسید و موارد دیگر، حتماً صحت آن را با مراجعه به سایت همان سازمان بررسی کنند، مثلاً در مورد یارانه‌ ها لازم است اخبار دقیق از سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ ها و وزارت کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود.

وی ادامه داد: مسئله دیگر آدرس سایت‌ها است، شهروندان می‌بایست توجه داشته باشند به‌طورکلی تمام سایت‌های رسمی و خدماتی در داخل کشور به دامنه IR ختم می‌شوند و سایت‌هایی با دامنه COM. و …، سایت نهادهایی مانند سازمان هدفمندی یارانه‌ ها و… نیست.

وی تصریح کرد: مهم‌تر از همه این است، هیچ نهاد رسمی از شهروندان تقاضای رمز دوم کارت، CCV2 و نظایر آن را نمی‌کند و اگر سامانه‌ای چنین مشخصاتی را بخواهند قطعاً جعلی بوده و با هدف جرائم مالی ایجاد شده است.

سرهنگ پاشایی گفت: در صورت اینکه هم‌وطنان به دلیل عدم آگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سودجو وکلاهبردار قرار داده‌اند، لازم است سریعاً رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و برای فعال‌سازی رمزهای یک‌بارمصرف کارت‌های بانکی خود اقدام کنند .

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!