0

زمان خرید از سمساری‌های آنلاین، نکات امنیتی را جدی بگیرید

این روزها در کنار کسب و کارهای اینترنتی و نو کسب و کارهای سنتی نیز به فضای مجازی راه یافته اند و تلاش دارند تا با همخوانی خود در این فضا از غافله پیشرفت عقب نمانند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا, رییس پلیس فتای استان کرمانشاه با بیان اینکه سمساری‌ها یکی از کسب‌و کارهای سنتی هستند که این روزها فعالیت گسترده‌تری در فضای مجازی دارند، گفت: این کسب‌و کارها چنان رونق یافته است که برخی از افراد با راه‌اندازی سایت‌های تبلیغاتی رایگان برای خرید و فروش ملزومات اضافی و مازاد شهروندان از قبل آگهی های دریافتی درآمد خوبی دارند. اما نکته اینجاست که در تبلیغات بارگذاری شده در این سایت‌ها گاها افراد مجرم و کلاهبردار با قصد و نیت شوم در تلاش هستند تا از دیگر کاربران سوء‌استفاده کنند.

سرهنگ علی کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس فتا با بیان این‌که‌ هیچ تضمینی برای صحت و سقم آگهی‌ها وجود ندارد هر شخصی می‌تواند آگهی تقلبی گذاشته و به واسطه آن اقدام به سوء‌استفاده نماید به کاربران هشدار داد: حتما در خرید از این سایت‌ها دقت لازم را داشته باشند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.

وی با بیان اینکه خریداران حتماً مشخصات فرد فروشنده را یاداشت و نگهداری نمایید تا در صورت هرگونه مشکلی به اطلاعات فروشنده دسترسی داشته باشید، افزود: همچنین برای تحویل گرفتن کالا باید به صورت حضوری مراجعه و سعی کنید در محل عمومی قرار بگذارید و تا جای ممکن از خرید کالا به صورت غیر حضوری اجتناب نمایند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: کاربران نسبت به کالاهایی که قصد خرید از طریق این سایت‌ها را دارند اطلاعات کافی جمع‌آوری نمایند و دقت لازم را در خرید انجام دهند و سعی نمایند پرداخت پول را بعد از رویت کالا و حضوری انجام دهند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه همچنین در توصیه به فروشندگان کالاها در این سایت‌ها گفت: در صورتی که قصد فروش کالا در منزل را دارید در ساعاتی که در خانه تنها هستید به هیچ عنوان کسی را به داخل منزل راه ندهید.

وی همچنین با اشاره به اینکه گاهی برخی کاربران به جهت ایجاد مزاحمت و انتقام اقدام به درج شماره تلفن فرد قربانی در ذیل آگهی‌ها می‌نمایند، گفت: این کار جرم است و با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    8 − 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!