0

مهمترین عامل گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری نا آگاهی است

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی در جمع دانشجویان دانشکده فنی‌و حرفه‌ای الزهرا‌(س) تبریز  گفت: کاربران به دلیل نا آگاهی و نا آشنایی از فضای مجازی نه تنها نمی‌تواند موارد امنیتی و حفاظتی کار در این فضا را رعایت کنند بلکه در بعضی از مواقع در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی با حضور در جمع دانشجویان دانشکده فنی‌و حرفه‌ای الزهرا‌(س) تبریز  اظهار کرد: فضای مجازی و صفحات اینترنتی و دوستان مجازی وسیله‌ای جهت تغییر شخصیت و ایدئولوژی کاربران مبدل شده و در صورت نداشتن آگاهی کافی از نحوه استفاده از دنیای بیکران سایبری‌، ضمن اینکه دلبستگی شدید به فضای مجازی خواهیم داشت بلکه به نوعی دچار آسیب و مشکل روانی به نام اعتیاد اینترنتی گردیده و تبعات منفی و خوار نمودن فرد را به همراه خواهد داشت.

این مقام انتظامی افزود: فضای مجازی محیطی است که انعکاس کلیه موارد فضای حقیقی با شدت تمام در آن نمود داشته و از همه مهم‌تر‌، وجهه گمراهی آن موجبات رو آوری بیشتر متخلفین فضای حقیقی به فضای مجازی جهت بهره‌مندی از این فضا در جهت رسیدن به مقاصد شوم خود هستند، شده است.

وی عدم آگاهی کاربران را مهم‌ترین عامل گرفتار شدن دام  مجرمان سایبری دانست و گفت‌: ‌این افراد به دلیل نا آشنایی از فضای مجازی نه تنها نمی‌تواند موارد امنیتی و حفاظتی کار در این فضا را رعایت کنند بلکه حتی گاهی برای ساده‌ترین کار در این فضا از افراد دیگر کمک می‌گیرند که این اطمینان باعث بزه دیدنشان در فضای سایبر می‌شود.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: جوانان و آینده سازان و به خصوص مراکز علمی و دانشگاهی بایستی ضمن قدم نهادن آگاهانه در این فضا با بومی‌سازی نرم‌افزار‌ها و نیازمندی‌های سایبری کشور عزیزمان جهاد اکبری دوباره در دنیای اسلامی رقم زده و ضمن کاهش مصرف‌گرایی کاربران ایرانی در خصوص فضای مجازی در آینده نزدیک خودکفایی سایبری را برای مردم ایران اسلامی تقدیم نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!