0

خارجی ها برای ساخت ۱۳ هزار تخت بیمارستانی قرارداد بستند

دسته بندی ها : فضای مجازی 27 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 484 بازدید

مشاور عالی وزیر بهداشت هدف اصلی برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت را جذب سرمایه‌های خارجی برای رفع نیازهای وزارت بهداشت در حوزه سلامت عنوان کرد.

مهر: دکتر داوود دانش جعفری با بیان اینکه در سه حوزه احداث تخت‌های جدید بیمارستانی، تجهیزات و دارو برنامه های مشخص داریم، گفت: براساس برنامه‌ای که برای سال ۱۳۹۵ تهیه کرده ایم ، حدود ۱۹ هزار و  ۵۰۰ تخت بیمارستانی را در اولویت استفاده از منابع خارجی قرار داده ایم و در همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه سلامت براساس تفاهم نامه منعقد شده  قریب به ١٣ هزار تخت بیمارستانی با استفاده از منابع خارجی راه اندازی می شود.

وی در خصوص چگونگی همکاری ها، گفت: با شرکت‌های خارجی که توانایی  تامین مالی دارند و برای احداث بیمارستان اعلام آمادگی می‌کنند تفاهم نامه ای با مدت حدود ۲ تا ۳ ماه منعقد می کنیم و  در این مدت طرف خارجی باید جزئیات منابع مالی خود را تهیه و طرح آن را مشخص کند و بعد از تایید منابع مالی از طرف ما و در صورت مورد پسند بودن شرایط طرح، از آنها استفاده می‌کنیم و پس از شرکت در مناقصه، پایین ترین شرکت را ما انتخاب می‌کنیم.

مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه در دومین روز برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت، حدود ۱۶ تفاهم نامه منعقد کردیم، گفت: تعداد زیادی از این تفاهم نامه ها مربوط به احداث بیمارستان های جدید است و موفق شدیم تفاهم نامه حدود ۱۳ هزار تخت بیمارستانی را امضا کنیم.

دانش جعفری با بیان این که یک قرار داد هم در خصوص پالایشگاه خون منعقد شد ، گفت: پالایشگاه جدیدی توسط بخش خصوصی ایرانی و طرف خارجی احداث خواهد شد و همچنین دو قرارداد دیگر نیز مربوط به تولید دارو منعقد شد.

وی با بیان اینکه در مجموع به اهداف همایش دست پیدا کردیم افزود: نکته مهم و اساسی همایش این بود که «مبادلات و اطلاعاتی بین ما و طرف‌های خارجی مطرح شد.

دانش جعفری افزود: در ارتباط با سرمایه‌گذاران داخلی نیز  همین مباحث را چند ماه پیش داشتیم.

مشاور عالی وزیر بهداشت در ارتباط با بخش خصوصی داخلی گفت: باید توانمندی‌های لازم را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنیم.

دانش جعفری در ادامه گفت: روش قدیمی که بخش خصوصی ما در احداث بیمارستان فعال بود روش مشاور پیمانکار و کارفرما است یعنی یک کارفرمای دولتی منابع را از بودجه تامین  و یک مشاور طرح تهیه می‌کند و یک پیمانکار هم با استفاده از منابع بودجه‌ای آن را می‌سازد.

وی گفت: در واقع این طرح و روش قدیمی را عوض کردیم و آن را در چارچوب قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی بردیم.

دانش جعفری در ادامه گفت: در مشارکت عمومی خصوصی بخش خصوصی با استفاده از منابع خود در کارهایی که جزو وظیفه و فعالیت الزامی دولت است، کمک می‌کند.

مشاور عالی وزیر بهداشت افزود: در واقع ما باید ظرفیت‌های جدیدی را هم در کشور بوجود بیاوریم و در کشورهای دنیا نیز  از این شرایط استفاده می‌کنند و ما هم این روش را با قدرت دنبال می‌کنیم.

دانش جعفری با بیان اینکه کشورهای طرف قرارداد ما در حوزه سلامت کره، ترکیه، ایتالیا، فرانسه و برخی دیگر از کشورهای بودند، گفت: بیشترین کمبودها را در بخش بیمارستان داریم ، از آنجایی که تعداد تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت یک شاخص شناخته شده است ، ما به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۱.۷  تخت بیمارستانی داریم.

مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی از کشورها آسیایی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۱۳ تخت بیمارستانی دارند، افزود: در این خصوص برنامه‌ای تهیه کردیم که این استاندارد را به ۲.۸ تخت که یک استاندارد خیلی معمولی است، برسانیم و بعد از رسیدن به این هدف باز سعی می کنیم این نسبت را ارتقا دهیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!