0

ایمیل‌ها یک هدف برای هکرها هستند

دسته بندی ها : فضای مجازی 26 مرداد 1397 مدیر سایبرلا 335 بازدید

کارشناس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان البرز گفت: پست الکترونیک یک ابزار قوی و راحت برای تبادل اطلاعات است. اطلاعاتی که در یک پست الکترونیکی تبادل می‌شود ممکن است دارای ارزش زیادی باشد که آن را به یک هدف برای هکرها تبدیل می‌کند‌. این توصیه‌ها را برای وقتی که از پست الکترونیکی استفاده می‌کنید به خاطر بسپارید.

به گزارش پلیس فتا، این کارشناس سایبری در اداره کل میراث فرهنگی‌،صنایع دستی‌و گردشگری استان البرز اظهار کردمطمئن شوید که پست الکترونیکی را برای افراد واقعی ارسال می‌کنید‌، قبل از آن که بر روی ارسال کلیک کنید، دوباره آدرس گیرنده را بازبینی کنید.

وی افزود:  وقتی از گزینه “ارسال برای همه” استفاده می‌کنید‌، احتیاط کنید و مطمئن باشید که شما می‌خواهید همه‌ کسانی که در لیست ارسال شما قرار دارند‌، پیام شما را دریافت کنند.

کارشناس سایبری پلیس فتا استان البرز تاکید کرد: مراقب کلاهبرداری‌های فیشینگ باشید‌. اگر شما پست الکترونیکی از کسی دریافت کردید و از شما شماره حساب‌، رمز عبور، پین یا رمز دوم شما را درخواست کرد، از طریق سازمانی که به ظاهر ارسال‌کننده‌ آن پست الکترونیکی است، فرستنده را احراز هویت کنید. این‌گونه اطلاعات را هرگز از طریق پست الکترونیکی ارسال نکنید.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: آنتی ویروس خود را بروز کنید و آن را طوری تنظیم کنید که فایل‌های پیوستی پست الکترونیکی را به صورت خودکار اسکن کند.

وی اضافه کرد: همواره در هنگام ارسال پست الکترونیکی، آدرس گیرنده را دوباره کنترل کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات حساس را به افراد مربوطه ارسال می‌کنید.

کارشناس سایبری پلیس فتا استان البرز عنوان کرد:‌ در موقع انتخاب سرویس‌دهنده پست الکترونیکی، سرویس دهنده‌ای را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کند از دریافت پست الکترونیکی‌های ناخواسته (اسپم) جلوگیری کنید.

وی ادامه داد‌: هرگز به پست الکترونیکی‌های ناخواسته (اسپم) پاسخ ندهید و پست الکترونیکی‌هایی که حاوی ویروس هستند را باز فرست (فوروارد) نکنید‌. آن‌ها را پاک کرده و به دور اندازید.

کارشناس پلیس فتا استان البرز تصریح کرد:‌ هرگز اطلاعات محرمانه را در زمانی که از سرویس‌های رایگان پست الکترونیکی یا سرویس‌های عمومی مبتنی بر وب استفاده می‌کنید‌، ارسال یا ذخیره نکنید‌. با استفاده از این پست الکترونیکی‌های مبتنی بر وب ممکن است به اندازه‌‌ کافی در امنیت نباشید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!