0

پرداخت جریمه 318 میلیون یورویی اپل به دولت ایتالیا

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 دی 1394 مدیر سایبرلا 1000 بازدید

به دنبال بررسی‌های صورت گرفته در مورد پرونده تخلف مالیاتی، اپل 318 میلیون یورو معادل 347 میلیون دلار جریمه شد و مقامات قضایی ایتالیا اعلام کردند شرکت اپل برای فرار مالیاتی از شعبه خود در کشور ایرلند استفاده کرده است.

ایستنا: بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه رپوبلیکا، اپل پس از ماه‌ها بحث و جدل سرانجام موافقت کرد این جریمه را پرداخت کند.

قاضی دادگاه عالی ایتالیا پیش‌تر اعلام کرده که اپل برای این فرار مالیاتی می‌بایست 880 میلیون دلار جریمه بپردازد که این رقم به فرار مالیاتی بین سال‌های 2008 تا 2013 میلادی مربوط می‌شود.

بررسی‌ها نشان داد شرکت اپل مبلغ 880 میلیون یورو معادل 962 میلیون دلار از سود خود را به شعبه خود در کشور ایرلند فرستاده است تا از مالیات فرار کند. زیرا میزان مالیات در ایرلند نصف مالیات ایتالیا محاسبه می‌شود.

گفته می‌شود اپل از همین تاکتیک در سراسر جهان استفاده می‌کند تا مالیات کمتری بپردازد و طی چند سال گذشته روش مشابه را در دیگر کشورها هم دنبال کرده است.

شرکت اپل این روزها به دلیل نگه داشتن پول‌های نقد خود در خارج از مرزهای‌ آمریکا تحت فشار سنگین دولت این کشور قرار گرفته است و گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که «تیم کوک» مدیرعامل این شرکت اتفاقات مذکور را فشارهای سیاسی می‌داند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده + چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!