0

نرخ بالای سود تسهیلات بانکی بزرگ‌ترین آسیب در سیستم اقتصاد کشور

دسته بندی ها : فضای مجازی 28 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 474 بازدید

کارشنان حوزه پول و بانک با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: بزرگ‌ترین آسیب در سیستم اقتصادی کشور و بنگاه تولیدی و صنعتی نرخ بالای سود تسهیلات بانکی است که اجازه نمی‌دهد تولیدکنندگان داخلی بتوانند با رقبای خارجی رقابت کنند.

فارس: رهبر معظم انقلاب روز نخست سال 94 در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) در جمع ملت ایران بیان فرمودند «امروز عرصه اقتصاد، به خاطر سیاست‌های خصمانه آمریکا، یک عرصه کارزار است، یک عرصه جنگ است.» باید به این نکته نیز توجه داشت که جمهوری اسلامی ایران برای پیروزی در این جنگ سنگین با عبور از مشکلات اقتصادی و رسیدن به یک قدرت اقتصادی و شکوفا و برتر در طراز جهانی همه ابزار و امکانات را در اختیار دارد.

امام خامنه‌ای در طول سال گذشته بارها به تبیین اقتصاد مقاومتی پرداخته و بر تحقق سیاست‌های آن تاکید فرمودند و با آغاز سال 95، این سال را با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری فرموده و با این نام تکلیف همگان برای تحقق اقتصاد مقاومتی سنگین‌تر کرد.

رسیدن به یک اقتصاد شکوفا و دستیابی به اقتصاد برتر در دنیا مستلزم علل و عواملی است که از این میان می‌توان به نیروی انسانی، دانش و فن‌آوری، مواد اولیه، انرژی، بازار مصرف و سرمایه مالی اشاره کرد.

سرمایه مالی یکی از مولفه‌های مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است. به استناد به منابع آگاه در حال حاضر به جز میلیاردها دلار ثروت ایرانیان که در بانک‌های خارجی که عدد آن مشخص نیست،‌در داخل کشور 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد که ورود این میزان نقدینگی به عرصه تولیدات داخلی و رفع موانع موجود بر سر راه تولید کنندگان و حمایت از این قشر، سبب ایجاد انقلابی بزرگ در حوزه تولیدات داخلی شده و ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی و اشتغال برای جوانان این مرز و بوم، زمینه رقابت محصولات و تولیدات داخلی با محصولات خارجی که مورد تاکید اقتصاددانان است، فراهم می‌شود.

خبرنگار فارس در همین راستا بر آن شد با یکی مدیران ارشد حوزه اقتصاد به گفت‌وگو بنشیند و ضمن تحلیل این مهم به بررسی راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مبانی رهبر معظم انقلاب و رسیدن به اقتصاد شکوفا و برتر بپردازد، که در این مجال با علیرضا حیدرآبادی‌پور، مدیر عامل بانک سرمایه که سابقه عضویت در هیئت مدیره بانک‌های سپه و گردشگری و همچنین مدیر عاملی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا را در کارنامه خود دارد به گفت‌وگو نشست که در ادامه با هم ماحصل این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم.

حیدرآبادی‌پور معتقد است کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی عامل مهم و موثر در راستای هدایت منابع مالی به سمت تولید داخلی شده و همچنین کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نیز سبب حمایت از تولیدکنندگان داخلی می‌شود.

این کارشناس حوزه پول و بانک گفت: به نظر شخصی بنده، کاهش نرخ سود سپرده به 12 درصد و نرخ پرداخت تسهیلات بانکی نیز حداکثر باید 15 درصد باشد تا به این واسطه چرخ اقتصادی در عرصه حمایت از صنایع داخلی هموار شود.

وی افزود: در غیر این صورت صاحبان وجه و منابع مالی تمایل بیشتری دارند تا نقدینگی خود را در قالب پس‌انداز در سیستم بانکی نگه دارند و به هدایت منابع مالی خود به حوزه تولید رغبت نمی‌کنند.

حیدرآبادی‌پور تاکید کرد: به‌عنوان کارشناس حوزه پول و بانک معتقدم باید نرخ سود سپرده به شدت کاهش پیدا کند و ضمن حمایت از تولیدکنندگان و تلاش در راستای پایین آوردن قیمت تمام شده، تولیدکنندگان کشور بتوانند با قدرت در بازار جهانی حضور یافته و با کالاهای خارجی رقابت کنند.

وی بیان داشت: بار سنگین هزینه‌های جاری که به بنگاه‌های اقتصادی تحمیل می‌شود عامل مهمی است که سبب می‌شود تولیدکنندگان داخلی از بازار خارجی خارج و نتوانند با کالاهای خارجی رقابت کنند.

حیدرآبادی‌پور در توصیه به شورای پول و اعتبار تصریح کرد: شورای پول و اعتبار با تدابیر لازم در زمینه کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی و اجرای این مهم در 6 ماهه نخست سال زمینه این را فراهم می‌کند که تا پایان سال بتوانیم ثمره این اقدام را تا پایان سال در بخش حمایتی تولید و صنعت مشاهده کنیم و شاهد گامی بزرگ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

این مدیر در حوزه پول و بانک گفت: بزرگ‌ترین آسیب در سیستم اقتصادی کشور و بنگاه تولیدی و صنعتی نرخ بالای سود تسهیلات بانکی است و اجازه نمی‌دهد که تولیدکنندگان کالاهای داخلی بتوانند با کالاهای خارجی رقابت کنند.

مدیرعامل بانک سرمایه با اشاره به این‌که بنگاه‌های اقتصادی سهم بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، خاطرنشان کرد: امید است با بکارگیری منابع داخلی بتوانیم با سیاست مصرف‌گرایی مقابله جدی داشته و از کالا و خدماتی در کشور قابلیت تولید و بهره‌برداری را دارد حمایت کنیم.

حیدرآبادی‌پور تصریح کرد: اعتقاد من این است که با هدایت منابع مالی و سرمایه در گردش به سمت واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توان گام‌های موثری در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» برداشت.

جانبازان قهرمانان واقعی عرصه‌های مختلف هستند/ اولویت دانستن حمایت از ورزشکاران جانباز و معلول

حیدرآبادی‌‌پور، جانبازان را قهرمانان واقعی در عرصه‌های مختلف انقلاب دانست و گفت: به نظر من اعضای تیم جانبازان و معلولان که به‌واسطه دفاع از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم مظلوم فلسطین برابر تیم رژیم اشغالگر قدس حاضر نشد، قهرمانان واقعی این دوره از مسابقات هستند.

مدیرعامل بانک سرمایه امنیت، اقتدار، عزت، سربلندی و پایداری امروز کشور را مرهون مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و تاکید کرد: ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس بیش از 200 هزار شهید و حدود یک میلیون جانباز، آزاده و ایثارگر در مسیر اسلام و انقلاب داشته است و مردم فهیم ایران اسلامی همواره خود را وام‌دار این عزیزان می‌دانند.

وی ادامه داد: ملی‌پوشان جانباز و معلول تنیس روی میز که به‌ هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل تیم رژیم اشغالگر قدس قرار نگرفتند کار بسیار ارزشمندی قرار داده و این خاطره ماندگار را از خودشان در این دوره از مسابقات به یادگار گذاشتند.

حیدرآبادی‌پور، ملی‌پوشان جانباز و معلول تنیس روی میز را قهرمانان واقعی این نبرد دانست و تصریح کرد: مجموعه بانک سرمایه ضمن قدردانی از این عزیزان، حمایت از این سربازان برومند کشور که همواره پای ارزش‌های دین مبین اسلام و آرمان‌های والای انقلاب ایستاده‌اند، را رسالت خود می‌دانند و تلاش می‌کند این رسم ماندگار و جاودانه باقی بماند.

لازم به توضیح است ملی‌پوشان جانباز و معلول تنیس روی میز خودشان را برای حضور مقتدرانه در سطح جهان و کسب سهمیه پارالمپیک ٢٠١۶ آماده کردند تا ضمن کسب این سهمیه بار دیگر بتوانند پرچم جمهوری اسلامی ایران را که همواره در جهان برافراشته است بار دیگر به اهتزاز در بیاورند.

رقابت‌های کسب سهمیه پارالمپیک ٢٠١۶ ریو در رشته‌ تنیس روی میز از ١۵ تا ٢٠ اردیبهشت ماه در کشور اسلواکی با حضور ٣۵ کشور از جمله آلمان، فرانسه، چین، کره‌جنوبی، تایلند، آمریکا، کانادا، شیلی، مالزی، اتریش، استرالیا، هونگ‌کونگ، اسپانیا، ژاپن و رژیم اشغالگر قدس در 11 کلاس تخصصی L١ تا L١١ برگزار شد.

ملی‌پوشان جانباز و معلول تنیس روی میز که ایستادگی خودشان پای ارزش‌های دین مبین اسلام و آرمان‌های والای انقلاب با ایثار و فداکاری در دوران دفاع مقدس اثبات کرده بودند این بار نیز در عرصه ورزش ضمن آمادگی لازم برای حضور مقتدرانه در این دوره از مسابقات و به رخ کشیدن توانمندی فرزندان این مرز و بوم در عرصه‌های مختلف، به دلیل دفاع از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم مظلوم فلسطین برابر تیم رژیم اشغالگر قدس حاضر نشد و به همین دلیل از دور رقابت‌ها حذف و سهمیه پارالمپیک ریو را کسب نکردند.

به گزارش فارس، در این رقابت‌ها «حسن جان‌فشان» و «سیدکاظم برونجانی» در کلاس ٢، «مهدی معصومی» در کلاس ۴، «احد نقی‌زاده» در کلاس ۶، «محمدرضا ارشادی‌فر» در کلاس ٨ و «علی یزدی‌راوندی» (ورزشکار شهرری) در کلاس ٩ حضور داشتند.

علی شکارلو نیز مسئولیت مربیگری تیم جانباز و معلول تنیس روی میز ایران اسلامی را در مسابقات آزاد اسلواکی برعهده داشت.

مجموعه و عوامل بانک سرمایه نیز تمام توان خود را برای حمایت از این ورزشکاران جانباز به کار بستند تا بتوانند در حوزه فرهنگی نیز همچون گذشته گام استواری بردارند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!