0

شبهات مربوط به ارز دیجیتال تلگرام

دسته بندی ها : فضای مجازی 2 تیر 1398 مدیر سایبرلا 497 بازدید

پیش فروش توکن های گرام، احتمال شکل گیری یک کلاهبرداری بزرگ را قوت بخشیده و زنگ خطر را برای سرمایه گذاران این ارز دیجیتال به صدا درآورده است.

به نقل از ایران هشدار- تلگرام اوایل سال گذشته در یکی از ICOهای بزرگ، توکن‌های خود را به تعداد محدودی از سرمایه‌گذاران فروخت و موفق به جمع‌آوری ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه شد.

اکنون پس از گذشت یکسال در اقدامی مشکوک صرافی ارز دیجیتال لیکوئید که حجم معاملات روزانه بالایی ندارد و با ۹۰۰ میلیون دلار خریدوفروش، در رده ۸۳ام بزرگترین صرافی‌ها قرار گرفته، اعلام کرده قصد پیش فروش توکن‌های گرام را دارد؛ البته به گفته مدیر صرافی، این فرایند تنها عرضه محدود اما نامشخصی از توکن‌هایی که توسط شرکت Gram Asia نگهداری می‌شوند را شامل خواهد شد.
براساس ادعای مدیر این صرافی ژاپنی، مؤسسه Gram Asia که در کره‌جنوبی واقع شده، بزرگترین دارنده گرام در آسیا بوده و یکی از شرکای مورد اعتماد تلگرام است. اما نکاتی وجود دارد که شک و تردیدهایی را درباره این پیش‌فروش و هدف آن مطرح می نماید. اولاً دامنه اینترنتی این شرکت در حدود دو هفته قبل و در ۲۸ می به ثبت رسیده که می‌تواند زنگ خطری برای سرمایه‌گذارانی باشد که قصد خریداری ارز دیجیتال تلگرام در عرضه عمومی اولیه را دارند. دوماً در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده هیچگونه مشارکتی از سوی تلگرام وجود ندارد و حتی به نقل از دو رسانه آگاه گفته شده که برنامه بتای تلگرام (شبکه آزمایشی) طبق برنامه قبلی پیش خواهد رفت.
همچنین در برخی از رسانه ها در رابطه با این پیش فروش هشدارهایی داده شده است. از جمله این رسانه ها کانال تلگرامی است که اخبار TON را به زبان روسی منتشر می‌نماید. در این کانال درباره این عرضه اولیه هشدار داده شده است و از سرمایه‌گذاران خواسته تا زمانی که تلگرام به طور رسمی اطلاعیه‌ای منتشر نکرده، از اقدام به سرمایه‌گذاری در پیش‌فروش گرام که ماه آینده قرار است برگزار شود، خودداری کنند.
سایت کوین‌تلگراف نیز به نقل از منابع نزدیک به تلگرام اعلام کرده است که پیش‌فروش توکن پیش‌رو، هیچ ارتباطی با شرکت تلگرام ندارد. به گفته این منبع آگاه، آن‌ها تاکنون چیزی درباره بزرگترین دارنده گرام در آسیا یا Gram Asia  نشنیده‌اند.
همچنین سرمایه‌گذاری که در ICO خصوصی تلگرام شرکت کرده بود، در مصاحبه با کوین‌تلگراف اظهار داشت که کسی حق فروش توکن‌های خریداری شده را تا ۱۸ ماه پس از راه‌اندازی رسمی TON ندارد و طبق قراردادی که بین سرمایه‌گذاران و تلگرام وضع شده، آن‌ها از انتقال مالکیت توکن‌های گرام هم منع شده‌اند.
تمامی موارد فوق احتمال شکل گیری یک کلاهبرداری بزرگ بر روی صرافی ژاپنی را قوت بخشیده و زنگ خطری برای سرمایه گذاران این ارز دیجیتال می باشد.
در کشور ما نیز  بسیاری از مسئولان از جمله دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، پیش از این درباره خرید ارز دیجیتال تلگرام هشدارهای جدی داده‌اند و هر گونه همکاری با تلگرام در راه‌اندازی گرام را به مثابه اقدام علیه امنیت ملی برشمرده اند.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!