0

پروژه‌های راکد استان لرستان تا پایان شهریورماه عقد قرارداد می‌شود

دسته بندی ها : فضای مجازی 22 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 495 بازدید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: ۳۵ پروژه راکد استان لرستان ثبت سیستم شده و تا پایان شهریورماه امسال ۱۹۲ پروژه عقد قرارداد می‌شود.

تسنیم: محمدرضا صفی خانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد بابیان اینکه هنوز منابع بانکی برای پروژه‌های استان مشخص نشده و باید تا پایان شهریورماه عقد قرارداد انجام شود اظهار داشت: در برنامه زمان‌بندی که داریم، اگر مسائل منابع بانکی حل شود تا پایان تیرماه مصوبات ستاد تسهیل قطعی می‌شود و در سیستم بهین یاب ثبت و برش شهرستانی آن مشخص می‌شود.

وی افزود: بانک‌های عامل برای بررسی طرح، اعلام نتیجه و عقد قرارداد یک ماه فرصت دارند، تا پایان شهریورماه قراردادها به نتیجه می‌رسد و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان عنوان کرد: در حال حاضر 35 پروژه ثبت سیستم شده است و نهایتاً  192 پروژه تا پایان شهریورماه عقد قرارداد می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای بحث تخصیص و جذب اعتبار مشکل نداریم و تلاش بر این است هدایت این اعتبارها به سمتی باشد که نتیجه مطلوب داشته باشد.

صفی خانی تصریح کرد: شهرک پتروشیمی یکی از ظرفیت‌های خوب استان است و باید بتوانیم شهرک‌های تخصصی را ایجاد کنیم و بر اساس ظرفیت‌هایی که وجود دارد جذب سرمایه‌گذاری در شهرک‌های تخصصی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح زیست‌محیطی شهرک پتروشیمی آماده‌شده و باید پیگیری جدی شود تا این طرح زودتر در تهران به تصویب برسد تا مشکلات بعدی را نداشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: دومین کاری که باید سریعاً انجام شود بحث تغییر کاربری و قیمت‌گذاری زمین است، ابلاغ‌شده در هفته آینده باید نقشه و پروفیل‌های زمین را  آماده کنند و به شکلی قطعه‌بندی شود که این امر در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه در راستای بحث پتروشیمی باید دو دسته سرمایه‌گذار را دعوت کنیم که یک دسته سرمایه‌گذارانی هستند که  تاکنون این کار را انجام نداده‌اند اظهار داشت: 36 طرح توجیهی اقتصادی، مالی و فنی را از دفتر طرح برنامه وزارت خانه که بر اساس محصولات پتروشیمی استان است اخذشده و الان در حوزه طرح و برنامه آماده است تا فراخوان و ارائه دهیم به کسانی که می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

صفی خانی افزود: باید سرمایه‌گذاران استانی را ترغیب دهیم به این سمت و کار جدیدی که انجام می‌شود این است تا افرادی که در استان‌های  دیگر سرمایه‌گذاری کردند و کارخانه‌ دارند آدرس‌ها آنها اخذ شده و مکاتبه می‌کنیم در استان سرمایه‌گذاری جدیدی انجام دهند و اگر بنا دارند طرح توسعه‌ای داشته باشند در استان لرستان سرمایه‌گذاری کنند

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!