0

اخاذی میلیاردی در فضای سایبر

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل تهدید و اخاذی خبر داد و گفت: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند در حفظ و نگهداری اپل ای‌دی خود نهایت دقت را داشته باشند تا افراد ناشناس به اطلاعات تلفن همراه آنها دسترسی پیدا نکنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم علی‌اصغر افتخاری گفت: برابر مراجعه احدی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر تهدید و اخاذی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، فردی یا افرادی ناشناس با دسترسی به تصاویر خانوادگی وی قصد انتشار آنها را در شبکه‌های اجتماعی داشته و برای عدم انتشار تصاویر درخواست پول به مبلغ یک میلیارد ریال را از شاکی داشته است.

سرهنگ افتخاری گفت: در بررسی فنی تجهیزات شاکی مشخص گردید متهم از اپل ای‌دی شاکی برای دسترسی به تصاویر خانوادگی وی استفاده نموده است.

این مسئول انتظامی بیان کرد: در بررسی اولیه مشخص گردید متهم از یک هویت جعلی برای تهدید استفاده نموده است؛ در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت آقای س.ح شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و با رعایت اصل غافلگیری در مخفی گاه خود دستگیر گردید.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در بازجویی بعمل آمده، متهم با روبه رو شدن با مستندات جمع آوری شده به بزه انتسابی خود معترف و بیان داشت با دسترسی به اپل ای‌دی شاکی تصاویر خانوادگی وی را به سرقت برده است. همچنین متهم هدف از کار خود را کسب منافع مالی بیان نمود.

سرهنگ افتخاری با اشاره به اینکه شهروندان به هیچ عنوان تصاویر خانوادگی خود را در تلفن همراه نگهداری ننمایند، توصیه کرد: شهروندان برای راه اندازی اپل ای‌دی، خود اقدام نمایند یا توسط افراد قابل اعتماد این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: افرادی که در فضای مجازی اقدام به تهدید و اخاذی می‌نمایند توسط پلیس فتا شناسایی و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!