0

تعمیر لپ تاپ و سؤاستفاده از تصاویر خصوصی دختر جوان

دسته بندی ها : فضای مجازی 21 فروردین 1394 مدیر سایبرلا 1148 بازدید
عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در شبکه های اجتماعی توسط پلیس فتا سبزوار خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا :  فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار در تشریح خبر گفت ، خانمی جوان به پلیس فتا سبزوار مراجعه و تقاضای رسیدگی به شکایت خود مبنی بر افشای عکس های خصوصی و ایجاد پروفایلی با عکس هایش را داشت.
شاکی در تحقیقات به عمل آمده کارشناسان پلیس فتا اظهار داشت چند روز قبل توسط یکی از دوستانم مطلع شدم که پروفایلی در یکی از شبکه های اجتماعی با تصاویر خصوصی ام ایجاد شده که بعد از مشاهده صفحه تصاویرم شوکه شدم و به پلیس فتا مراجعه کردم.
سرهنگ قنبر علی آزادواری افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های لازم و تحقیقات فنی پیرامون موضوع توانستند با استفاده از سرنخ هایی دیجیتالی بجامانده فرد متخلف را شناسایی و دستگیر کنند.
متهم که مردی 36 ساله بود در مواجهه با ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و در بازجویی های به عمل آمده اظهار داشت مدتی قبل شاکی برای تعمیر لپ تاپ به تعمیرگاه پسرخاله ام مراجعه و درخواست بروز رسانی سیستم عامل و ارتقا ویندوزش را داشت.
من هم در فرصتی مناسب با سوء استفاده از اعتماد و بدور از چشم پسرخاله ام وارد سیستم شاکی شده و اطلاعات وی را بروی فلش کپی کردم و با ایجاد پروفایلی با عکس های شاکی در شبکه های اجتماعی خودم را با اسم مستعار یک دختر معرفی کردم.
سرهنگ آزادواری با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از کارابران اینترنت خواست همانگونه که در فضای عادی به قانون احترام می گذارند مراقب رفتارهایمان در فضای مجازی نیز باشیم.
وی با بیان اینکه انتشار تصاویر خصوصی افراد هتک حرمت بوده و در قانون جرایم رایانه ای علاوه بر جریمه نقدی مجازات حبس در بر دارد از شهروندان خواست در نگهداری اطلاعات خصوصی خود حساسیت بیشتری به خرج دهند و برای تعمیر تجهیزات رایانه ای و تلفن همراه آن را به مراکز مجاز تحویل دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 + 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!