13 مورد از باید و نباید شبکههای اجتماعی در کسب و کار
قوانین زیر برگرفته از سیاستهای شرکتIBM و نیز رفتارهای پذیرفته درعرف در قبال شبکههای اجتماعی میباشد.
به گزارش آی ان سی، شبکههای اجتماعی مکانی مشترک برای فروش، بازاریابی حرفهای، و سایر ارتباطات کاری شده است، متاسفانه برخی افراد نمیدانند چگونه از این امکانات بهدرستی استفاده نمایند، و خود را دچار دردسر میکنند.
1-هرگز اطلاعات شخصی و محرمانه خود را ارائه ننماید.
2-همیشه بههنگام گفتگو در مورد مسائل کاری، خود را با نام و مسئولیت خود معرفی کنید.
3- هرگز از ضمایر اول شخص جمع : “ما”،”به ما” و “برای ما”برای خودتان استفاده نکنید، و از محل کارتان حرفی به میان نبرید .
4- همیشه به یاد داشته باشید هر پستی که درج میکنید برای مدتی بسیار طولانی شاید تا پایان دوران حرفهای شما، ماندگار باشد.
5- هرگز قوانینی چون : “حق نشر” ،”افشای مالی” و “کاربرد قانونی”را نقض نکنید، در صورتی که از طرف شخصی نقل قول مینمایید، حتماً با ذکر هویت و منبع باشد.
6- همیشه اطمینان حاصل نمایید که محتویات پروفایل شما با شخصیت حرفهای شما مطابقت دارد.
7- هرگز تصور نکنید اگر بصورت ناشناس اقدام به نشر مطلب و محتوای ناشایست نمایید، هویت واقعیتان پنهان خواهد ماند.
8-همیشه مسئولیت کامل هرپستی را که درج میکنید به عهده بگیرید.
9-هرگز از یاد نبرید، حیثیت و امتیاز کسب و کار، خواه ناخواه با رفتار کارکنان در محیطهای مجازی تعریف میشود.
10-همیشه اظهارات خود را با اطلاعات ارزنده و دیدگاههای حرفهای همراه کنید، نه با عقاید و نظرات سلیقه محور.
11- هرگز از مشتریان،شرکا و تأمین کنندگان، بدون کسب اجازه نامی نبرید در غیر این صورت امکان پیگیری قانونی بر علیه کسب و کارتان وجود خواهد داشت.
12- همیشه مراعات حریم خصوصی دیگران و بشدت مراقب حساسیتهای مرتبط با مسائل دینی و سیاسی باشید.
13- هرگز به اشخاص و قومیتها توهین نکنید، بطور کلی از انجام هرگونه فعالیت مجازی که در دنیای واقعی نیز پذیرفته نیست، خودداری نمایید.
نظرات کاربران