0

دستگیری سه عامل نشر اکاذیب و هتک حیثیت

دسته بندی ها : فضای مجازی 19 آذر 1396 مدیر سایبرلا 379 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کردستان از شناسایی و دستگیری عاملین مزاحمت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: متاسفانه این مزاحمین اختلافات خود را به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کشانده‌اند که این امر نه تنها ناپسند است بلکه از نظر قانونی جرم بوده و متهمین باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌فرامرزشاکری اظهار کرد: با ارجاع یک فقره شکوائیه از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج مبنی برایجاد مزاحمت، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از طریق پیام رسان‌های موبایلی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: براساس تحقیقات به عمل آمده شاکی عنوان داشت، وی دبیر یکی از هیات‌های ورزشی استان می‌باشد که اشخاصی ناشناس در فضای مجازی و از طریق شبکه اجتماعی اقدام به انتشار یک عکس از وی و توهین و افترا و بارگذاری مطالب کذب بر علیه وی نموده‌اند که این امر سبب هتک حیثیت و به مخاطره افتادن آبروی نامبرده شده است‌.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان پلیس فتا متهمان که سه نفر از اهالی سنندج و از ورزشکاران همان هیات ورزشی بودند، شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند و پیرامون موضوع پرونده از متهمین تحقیق، بدواً منکر قضیه بودند اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک مستند به بزه انتسابی معترف و بیان داشتند، به دلیل اختلاف نظری که با ایشان دارند و به انگیزه انتقام جویی اقدام به ارسال پیغام‌های توهین آمیز برای شاکی نموده‌اند.

سرهنگ شاکری با اشاره به پرونده فوق گفت: به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه همدیگر می‌کنند، هشدار داده می‌شود با اثبات عمل مجرمانه آنها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. خبری گفته :
    20:31 1398/01/19

    خوشمان امد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پانزده =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!