0

ساخت ماهواره ملی در آستانه انعقاد قرارداد

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 آبان 1394 مدیر سایبرلا 508 بازدید

محمود واعظی در حاشیه نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد درجمع خبرنگاران، اظهار داشت: پهنای باند داخلی در ابتدای دولت یازدهم 620 گیگابیت در ثانیه بود که هم اکنون به 2400 رسیده و تا 45 روز آینده به 4هزار گیگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد.

واعظی با اشاره به اینکه ساخت ماهواره ملی با کمک یکی از شرکت‌های سازنده خارجی در دستور کار است، ابراز کرد: در این زمینه با چند شرکت مشاوره‌ای برای تدوین مشخصات فنی مورد نیاز ساخت ماهواره ملی وارد مذاکره شدیم و امیدواریم زودتر به نهایی شدن جهت انعقاد قرارداد برسیم.

از سوی دیگر نیز پس از انتشار اظهارات مدیر شبکه اجتماعی تلگرام در مورد فعالیت این شبکه پیام رسان در ایران، واعظی، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب، موضع دولت را در مورد استفاده کاربران ایرانی از تلگرام اعلام کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: شبکه اجتماعی تلگرام تا زمانی که خطوط قرمز را رعایت کند مانعی برای فعالیت در ایران نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مدیر تلگرام در پیامی به کاربران ایرانی از قضاوت نادرست و نسبت هایی که بی دلیل به وزارت ارتباطات داده بود، عذرخواهی کرد ادامه داد: این شبکه پیام رسان اعلام کرده که به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام می گذارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همانگونه که بارها نیز گفته ام سیاست دولت تدبیر و امید اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات است.

واعظی تصریح کرد: هر شبکه اجتماعی که بخواهد در ایران فعالیت کند باید به قوانین و مقررات ما احترام بگذارد و تا زمانی که خطوط قرمز را رعایت کند مانعی برای فعالیت ندارد.

وی اضافه کرد: حذف صفحات غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی، که دغدغه خانواده ها و درخواست آنها از حاکمیت نیز است، همواره مدنظر ما در دولت و وزارت ارتباطات بوده و شبکه اجتماعی تلگرام نیز باید به آن احترام گذاشته و عمل کند

منبع:جهان اقتصاد

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!