0

هشدار پلیس فتا درباره برنده‌های رادیویی خیالی

دسته بندی ها : فضای مجازی 11 آبان 1394 مدیر سایبرلا 761 بازدید
پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان به بهانه برنده شدن در مسابقه رادیویی، هشدار می‌دهد.
به گزارش مشرق، در پی تماس‌های مکرر شهروندان با شبکه‌های رادیویی در مورد برداشت پول از حساب بانکی‌شان در زمانی که منتظر واریز مبلغ جایزه بودند، پلیس فتا با حضور در رادیو به شیوه‌های کلاهبرداری به نام مسابقات رادیویی هشدار می‌دهد.

چندی پیش شهروندی طی تماس با یکی از شبکه‌های رادیویی اعلام می‌کند زمانی که قرار بود از طریق کارت به کارت مبلغ جایزه مسابقه رادیویی را دریافت کند، 16 میلیون تومان از حساب وی کم شده است. این شهروند زمانی بیشتر عصبانی شد که متوجه شد اصلاً در مسابقه رادیویی برنده نشده و تماس گرفته شده با وی از طرف رادیو نبوده است. اما این فرد اولین قربانی اعتماد به یک تماس ناشناس که خود را نماینده رادیو معرفی می‌کرد، نیست. چندی پیش پلیس آگاهی تهران بزرگ چهار نفر را به جرم کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی بازداشت کرد.

این افراد طی مدت هشت ماه دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زدند. رئیس پلیس آگاهی تهران درباره شیوه این کلاهبرداران می‌گوید: کلاهبرداران با تماس تلفنی و اینکه جوایز از طریق خودپرداز به برندگان پرداخت می‌شود افراد را به پای خودپرداز می‌کشاندند و از طریق کارت به کارت کردن حساب آنها را تخلیه می‌کردند.

وی گفت: این متهمان در تماس تلفنی با 500 نفر توانسته بودند حدود 200 میلیون تومان به جیب بزنند.

قطعاً این شیوه کلاهبرداری همانقدر که به ضرر مالی شهروندان است، وجهه شبکه‌های رادیویی و فعالیت‌های سرگرمی آنها که بخشی از آن را مسابقات تشکیل می‌دهد، نیز مخدوش می‌کند. سوءاستفاده کلاهبرداران از نام و برند یک شبکه رادیویی پرطرفدار قطعاً بر اعتباری که این شبکه نزد شنونده‌های خود دارد، تأثیر منفی می‌گذارد. از این‌رو یکی از شبکه‌های رادیویی پیشقدم شده و با دعوت از پلیس فتا، می‌خواهد شنونده‌های خود را نسبت به شیوه‌های کلاهبرداری و اخاذی به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی آگاه و هوشیار سازد. علاقه‌مندان به پیگیری این موضوع می‌توانند امروز برنامه جوان ایرانی سلام شبکه رادیویی جوان را پیگیری کنند. در این برنامه زنده سرپرست دایره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا حضور خواهد یافت و درباره کلاهبرداری‌های اخیر از مردم به واسطه مسابقات رسانه‌ای گفت‌و‌گو خواهد کرد.

منبع: جوان آنلاین

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!