0

کلاهبرداری فیشینگ با شگرد فروش لباس

دسته بندی ها : فضای مجازی 24 بهمن 1398 مدیر سایبرلا 375 بازدید

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی و دستگیری نوجوانی که با راه اندازی کانال تلگرامی فروش لباس و معرفی درگاه فیشینگ از بانوان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان رئیس پلیس فتا اصفهان با اعلام این خبر گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط تعدادی از شهروندان خانم مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب توسط فردی ناشناس در تلگرام که با تبلیغ و فروش انواع لباس مجلسی زنانه از آنها کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص گردید متهم به بهانه دریافت وجه اینترنتی لباس، خریداران را به درگاه جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها کرده است.

وی افزود: متهم که با راه اندازی فروشگاه تلگرامی محلی و جلب اعتماد ساکنین شهرک مسکونی اقدام به کلاهبرداری از افراد کرده بود در منزل خود شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالیکه باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، همچنین فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوزهای لازم جهت فعالیت خود هستند که این مشخصه مجوز فعالیت، به واسطه دریافت enamad در سایت مشخص می‌گردد که شهروندان می‌توانند با کلیک بر روی آن اطلاعات لازم از گردانندگان سایت و آدرس و تلفن آنان را به دست آورند.

این مقام ارشد انتظامی در آخر خاطر نشان کرد: هموطنان نسبت به فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانکی خود اقدام کنند و همواره از افشای اطلاعات حساب بانکی خود به سایر افراد جدا خودداری کنند.

منبع: پلیس فتا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 + دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!