0

انعقاد ۴۲ قرارداد پژوهشی با صنایع بزرگ خوزستان

دسته بندی ها : قرارداد پژوهشی 6 آذر 1394 مدیر سایبرلا 361 بازدید

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز از انعقاد ۴۲ قرارداد پژوهشی با صنایع خوزستان خبر داد و گفت:این قراردادها با رشد ریالی مطلوبی از پنج میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۹ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته اند.

شبستان : ابراهیم حاجی دولو ، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز  امروز ( 5 آذر) در نشست مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با رؤسای دانشگاه ‌های استان خوزستان، اظهار کرد: در استان بیش از 270 هزار دانشجو داریم که ظرفیت بسیار مهمی در حوزه پژوهش و فناوری به شمار می روند.

وی با بیان اینکه بیش از 17 هزار دانشجو و 580 عضو هیأت علمی در دانشگاه شهید چمران فعالیت می‌کنند، گفت: از مجموع دانشجویان دانشگاه یکهزار و 200 نفر در مقطع دکتری و چهار هزار نفر نیز در دوره کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

حاجی ‌دولو با بیان اینکه یکی از برنامه‌ های دانشگاه تشویق اساتید برای ورود به حوزه پژوهش و فناوری می باشد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 130 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه به این حوزه ورود کرده اند در حالی که پتانسیل دانشگاه نزدیک به 600 عضو هیأت علمی است.

 وی تصریح کرد: در استان خوزستان بیش از 2 هزار عضو هیأت علمی داریم که صنایع بزرگ می‌توانند مدیریت فناوری خود را با نظارت آنان انجام دهند.

حاجی دولو به وجود 11 مرکز تحقیقاتی تقاضا محور در دانشگاه اشاره کرد و افزود: هشت مرکز موافقت اصولی خود را دریافت کرده و  مقدمات راه اندازی سه مرکز نیز از سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز ، اظهار کرد: امسال 42 قرارداد با صنایع و سازمان ‌های مختلف منعقد شد که از لحاظ ریالی رشد مطلوبی نشان می دهند به طوری که قراردادها از پنج میلیارد تومان در سال گذشته به 29 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته اند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: تدوین دانش فنی و ساخت مجموعه کامل پمپ های نفت به ارزش 22 میلیارد تومان از مهمترین پروژ ه های تحقیقاتی دانشگاه است و همچنین قرارداد ارایه خدماتGIS با شهرداری بهبهان به ارزش 3 میلیارد تومان و پروژه طراحی و ساخت تجهیزات حفاری به ارزش 1.4 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌ های تحقیقاتی با ارزش بالای یک میلیارد تومان دانشگاه می باشند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین طراحی و تدوین دانش فنی تولید توربین ‌های آبی کوچک با سازمان آب و برق استان از پروژه ‌های در حال بررسی است به طوری که در حال حاضر 90 درصد نیروگاه ‌های بزرگ برقآبی کشور در خوزستان است.

وی همچنین از رشد پنج برابری خدمات آزمایشگاهی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 620 میلیون تومان درآمد از محل ارائه خدمات آزمایشگاهی از طریق آزمایشگاه مرکزی دانشگاه به دست آمده است و همچنین طرح های مرکز رشد فناوری دانشگاه نیز روند روبه صعودی داشته است.

حاجی دولو در بخش دیگر سخنان خود از پیگیری تاسیس منطقه ویژه فناوری نفت وگاز در خوزستان خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل عظیم خوزستان در حوزه صنایع نفت، دانشگاه  شهید چمران در شورای سیاستگذاری این طرح حضور دارد و مدل طراحی و برنامه‌ ریزی اولیه آن انجام شده است.

 وی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه مشترکی در استان با همکاری دانشگاه‌ های شهید چمران، علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز و دیگر دانشگاه ‌های استان در ارتباط با مشکلات تنفسی و ریزگردها، بیان کرد: از پیش‌ نیازهای انجام تحقیقات توسط این کارگروه ایجاد یک آزمایشگاه تخصصی برای انجام آزمایش ‌ها و تست ‌های لازم در خصوص مشکلات تنفسی است که راه اندازی این آزمایشگاه به حدود 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده + دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!