0

۵۰ توافقنامه و ۳۱ قرارداد؛ ماحصل فعالیت طرح گرنت در نمایشگاه کتاب

گروه میثاق؛ به گفته مدیر اجرایی طرح گرنت، در نمایشگاه امسال کتاب تهران، ۳۱ قرارداد نهایی برای ترجمه و عرضه آثار ایرانی در بازارهای جهانی منعقد شد و در مورد ۵۰ عنوان هم توافقات اولیه‌ای به دست آمد.

به گزارش مهر، ایوب دهقانکار معاون اداره مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر اجرایی طرح گرنت (ترجمه و عرضه کتاب‌های ایرانی در بازارهای جهانی) درباره ماحصل فعالیت‌های دبیرخانه طرح گرنت در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای آثار پدیدآورندگان داخلی، گفت: امسال علاوه بر پیش‌قراردادها و توافقات اولیه که به حدود ۵۰ مورد رسید، ۳۱ قرارداد نهایی هم برای ترجمه کتاب‌های ایرانی به زبان‌های خارجی و عرضه آنها در بازارهای جهانی به امضا رسید.

به گفته وی، ۳۱ قرارداد نهایی امضا شده مربوط به ترجمه کتاب‌هایی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال به زبان‌های عربی و فرانسوی و عرضه آنها در کشورهای شمال آفریقا و اروپا بوده است که مطابق این قرارداد، ناشری تونسی (نیروانا) متعهد شده تمامی این ۳۱ اثر را با هزینه خودش ترجمه و در بازارهای یاد شده عرضه کند. ۳۰ عنوان از این آثار (شامل ۶ رمان نوجوان و ۲۴ کتاب کودک) را انتشارات شباویز و یک عنوان دیگر («بی‌کتابی» اثر برگزیده جایزه ادبی جایزه جلال آل‌احمد، نوشته محمدرضا شرفی خبوشان) را هم انتشارات شهرستان ادب منتشر کرده است.

مدیر اجرایی طرح گرنت با بیان اینکه مذاکرات اولیه در مورد ترجمه و نشر ۳۱ اثر مورد اشاره در بازارهای جهانی، پیشتر (قبل از نمایشگاه کتاب تهران) انجام شده بود و در این نمایشگاه نهایی شد، درباره ۵۰ اثر دیگر هم گفت: در مورد ۵۰ کتاب دیگر هم در واقع ما استارت اولیه را زده‌ایم و امیدواریم ظرف دو، سه ماه آینده، قراردادهای نهایی مربوط به ترجمه و نشر آنها هم امضا شود.

این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ماحصل فعالیت دبیرخانه طرح گرنت را که منجر به انعقاد ۵۰ پیش‌قرارداد وتوافق اولیه و ۳۱ قرارداد نهاییِ ترجمه و نشر آثار ایرانی در بازارهای جهانی کتاب شده است، رضایتبخش خواند و افزود: البته این ماحصل، ایده‌آل ما نیست اما ناراضی هم نیستیم؛ در واقع هدفگذاری ما بر این منوال است که در طول یک سال بتوانیم به آمار ۱۰۰ تا ۲۰۰ مورد قرارداد نهاییِ ترجمه و نشر کتاب‌های ایرانی در بازارهای جهانی برسیم و امیدواریم با تلاش‌های بیشتر به این هدف برسیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 + نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!