0

انعقاد 295میلیارد تومان قرارداد پژوهشی در یکسال گذشته

دسته بندی ها : قرارداد پژوهشی 30 آذر 1395 مدیر سایبرلا 313 بازدید

مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و فناوری کشور طی یکسال گذشته، 295 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی امضا کردند که 77 میلیارد تومان آن در هفته پژوهش امسال صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، هفته پژوهش و فناوری سال 95 از روز یکشنبه 21 آذرماه آغاز شد و شب گذشته (28 آذرماه) با برگزاری اختتامیه هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار به کار خود پایان داد.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا به رشد قراردادهای منعقده در هفته های پژوهش سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: درحالیکه مبلغ قراردادهای امضا شده در هفته پژوهش سال 92، حدود 5 میلیارد بود این رقم در سال 93 به حدود 25 میلیارد تومان و در سال 94 به بیش از 42 میلیارد افزایش یافت و در نمایشگاه هفته پژوهش امسال نیز حدود 77 میلیارد تومان قرارداد بستیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر قراردادهایی که در نمایشگاه هفته پژوهش امضا شده است، طبق گزارش هایی که از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دریافت کرده ایم از انتهای نمایشگاه سال قبل تا امسال، 218 میلیارد تومان قرارداد در این مجموعه ها بسته شده است که با جمع 77 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده در نمایشگاه هفته پژوهش 95 به رقم 295 میلیارد تومان می رسد.

احمدی تعداد طرح های پژوهشی ثبت شده در سامانه هفته پژوهش سال 94 را حدود سه هزار و 100 طرح اعلام کرد و گفت: امسال سه هزار و 700 طرح ثبت شده و دو هزار طرح ثبت نشده داشتیم یعنی پنج هزار و 700 طرح به دست ما رسیده است که هزار و 700 طرح آن در قالب TRL (سطح آمادگی فناوری)، دسته بندی و ارزیابی شده است و حدود 25درصد آنها سطح آمادگی فناوری بالا و از 6، 7، 8 و 9 داشته اند.

وی تصریح کرد: سطح فناوری 6 به بالا، یک سطح قابل قبول به شمار می آید و سرمایه گذاران می توانند با اطمینان کامل در این طرح ها مشارکت و سرمایه گذاری کنند.
به گفته احمدی در نمایشگاه هفته پژوهش امسال، 65 کارگاه آموزشی برگزار شده است که در مقایسه با 20 کارگاه سال گذشته، رشد دو و نیم برابری نشان می دهد.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال سرمایه گذاران حضور بیشتری نسبت به سالهای قبل داشتند و برای اولین بار شاهد حضور بروکرهای تجاری (کارگزاران تجاری) و حدود 25 شرکت بیمه گزار بودیم که در زمینه بیمه گری، مالیات، تجاری سازی و مباحث مربوط به قراردادهای تجاری فعالیت می کنند.

وی به حضور خارجی ها در نمایشگاه هفته پژوهش امسال را بسیار گسترده خواند و گفت: بعضی کشورها در نمایشگاه غرفه داشتند و برخی برای ارزیابی سطح فناوری طرح ها و سرمایه گذاری آمده بودند و استرالیا، فرانسه و حدود 10 تا 12 کشور اسلامی برای همکاری های مشترک با مراکز دانشگاهی، پژوهشگاهی و فناوری کشورمان ابراز تمایل کردند.

احمدی یادآور شد: در نمایشگاه امسال همچنین تفاهم نامه همکاری با دو پارک علمی و فناوری روسیه در زمینه انتقال فناوری بین دو کشور بسته شد و یک هیات 50 نفره از اتاق بازرگانی مالزی و جمعی از دانشگاهیان این کشور هم ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، تفاهم نامه همکاری با شبکه فن بازار جمهوری اسلامی ایران امضا کردند.

وی همچنین به امضای تفاهم نامه میان وزارت علوم و وزارت صنعت برای اجرای دوره های کارآموزی در صنعت در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش امسال اشاره کرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تکمیل ارکان و اجزای مجموعه فن بازار را از ویژگی های بارز و امیدوارکننده برنامه های هفته پژوهش امسال عنوان کرد و گفت: در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، تقریبا تمام ارکان فن بازار شامل دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، پارک های علمی و فناوری و مراکز رشد، سرمایه گذاران، بروکرها (کارگزاران تجاری)، صنعت و مجموعه های کشورهای خارجی در کنار یکدیگر جمع شده و حضور پررنگی داشتند.

دبیر ستاد ملی هفته پژوهش درباره حضور نداشتن انجمن های علمی در فهرست برترین های پژوهشی امسال نیز توضیح داد: در برنامه های هفته پژوهش امسال بیشتر روی فناوری متمرکز شدیم و معیار ما برای انتخاب غرفه های برتر و برگزیدگان نمایشگاه و مراسم هفته پژوهش، فعالیت های فناورانه بود و این موضوع به خوبی در انتخاب شعار هفته پژوهش امسال مشهود بود.

وی اظهار داشت: اگر احساس کنیم در زمینه فناوری، به رونق رسیده ایم در سالهای آینده احتمالا بخش های بررسی عملکرد پژوهشی و معرفی انجمن های علمی برتر را نیز دوباره در برنامه هفته پژوهش قرار خواهیم داد.

هفته پژوهش سال 95 با شعار ‘پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی، فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی’ برگزار شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!