0

انعقاد بیش از 42 قرارداد سرمایه گذاری در بندر امام در دولت یازدهم

دسته بندی ها : قرارداد سرمایه گذاری 6 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 460 بازدید

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اقدامات و دستاوردهای بندر امام خمینی (ره) در دولت یازدهم از انعقاد بیش از 42 قرارداد سرمایه‌گذاری بلندمدت با بخش خصوصی به ارزش بیش از 12 هزار میلیارد ریال خبر داد.

سعدالله عبداللهی اظهار کرد: استان خوزستان دارای هفت بندر تجاری است که شامل بنادر بزرگ امام خمینی(ره)، خرمشهر، آبادان و بنادر کوچک سجافی در شهرستان هندیجان، شادگان و بنادر اروندکنار و چوئبده در جنوب شهرستان آبادان می‌شود؛ این بنادر مجموعا 58 میلیون تن در سال ظرفیت تخلیه و بارگیری دارند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ویژگی‌های بندرامام خمینی به عنوان دومین مرکز تجاری و بازرگانی کشور، افزود: برخورداری از 55 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری در سال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور با حدود 11 هزار هکتار، برخورداری از 40 پست اسکله عملیاتی فعال، انجام بیش از 42 میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال، توان پذیرش بیش از 1200 فروند کشتی بالای هزار تن و برخورداری از اسکله‌هایی برای پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما با ظرفیت 100 هزار تن و 150 هزار تن از جمله ویژگی‌های این بندر تجاری بزرگ است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان این‌که بندر امام خمینی در دولت یازدهم، موفق به جذب بیش از 12 هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد، تصریح کرد: بهره‌برداری از فاز نخست کارخانه تولید روغن خوراکی با تولید 700 هزار تن، با ارزشی بالغ بر 5300 میلیارد ریال که با مشارکت بخش خصوصی توانمند در مساحتی معادل 22 هکتار صورت گرفت، یکی از موفقیت‌ها است که پس از اتمام همه فازهای آن برای بیش از 900 نفر اشتغالزایی می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: افزایش ظرفیت سالانه نگهداری و انبارش کالا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش کالاهای فله خشک به میزان بیش از 13 میلیون و 476 هزار تن و بالای یک میلیون و 832 هزار متر مکعب کالاهای فله مایع از دیگر اقدامات انجام‌شده در طول دوره دولت یازدهم است.

وی گفت: اخذ اسناد مالکیت بخش‌های اعظم اراضی 11000 هکتاری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و احداث و بهره‌برداری از پایانه اختصاصی کالاهای خطرناک با هدف ایمن‌سازی عملیات حمل و نگهداری کالاها و کانتینرهای دارای وی‍ژگی‌های مندرج در IMDG CODE از دیگر موفقیت‌های این بندر در طول چهار سال گذشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به انعقاد بیش از 42 فقره قرارداد سرمایه‌گذاری بلندمدت با بخش غیردولتی اظهار کرد: احداث پایانه اختصاصی تمام مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات به ارزش 1807 میلیارد ریال و احداث و بهره‌برداری از  اسکله‌های شماره 37 و 38 با ظرفیت پذیرش شناورهای 42000 تنی از جمله قراردادهای مهم سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: احداث و بهره‌برداری از سایت‌های عملیاتی تخلیه و بارگیری و انبارش کالا به ارزش 1030 میلیارد ریال و احداث کارخانه نورد فولاد به ارزش 365 میلیارد ریال از دیگر قراردادهای مهم این بندر است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!