0

انحراف کاربران در پی خیال آزادی کامل در فضای مجازی

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, فضای سایبر 24 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 1120 بازدید

رئیس پلیس فتای زنجان گفت: امنیت دراینترنت موضوعی مهم و حیاتی است درصورت عدم رعایت نکات امنیتی هنگام گشت و گذار در اینترنت خطرات وآسیب‌های جبران ناپذیری را متوجه خواهیم شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم آدینه‌لو درمصاحبه زنده رادیویی برنامه (خانواده) با خبرنگار صدا و سیمای استان موضوع آسیب و تهدیدات فضای مجازی را برای شهروندان تشریح و اظهار کرد: صیانت از هویّت دینی، ملّی و ارزش‌های انسانی‌،  حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع، صیانت از منافع، حفظ زیرساخت‌های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیک و اعتماد و آسودگی خاطر آحاد شهروندان از اهداف تشکیل پلیس فتا می‌باشد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود: فناوری اطلاعات و به خصوص فضای سایبری در سال‌های اخیر رشد چشمگیر و روزافزونی داشته است. تمایز فضای مجازی از فضای فیزیکی، جهان را به دهکده‌ای کوچک تبدیل کرده‌است سوء‌استفاده از تصاویر و اطلاعات شخصی و … از ویژگی‌های آن است.

وی ادامه داد‌: فضای سایبری به واسطه برخی امکانات نوین به ویژه در بحث اقتصادی و مالی توانسته است برخی از مهم‌ترین محدودیت‌های دست و پاگیر موجود در دنیای فیزیکی را از میان برده و بسیاری از امور را آسان نموده است‌. اما در کنار فواید بسیار زیاد‌ش می‌تواند زمینه‌ای برای بروز ناهنجاریهای سایبری و فضایی برای جولان دادن افراد سود‌جو ‌و کلاهبردار باشد .

این مقام انتظامی با بیان اینکه گسترش روز افزون گرایش به استفاده از رسانه‌های نوین ارتباطی مثل برنامه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی در جامعه بدون توجه به پیش نیازها و فرهنگ سازی‌های لازم موجب رشد انواع آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه شده، تاکید کرد: برخی شبکه‌ها و سایت‌ها با انتشار انبوهی از اطلاعات سعی دارند رفتار‌های خاصی را به عنوان عادت در افراد تبدیل کنند، افراد در فضا مجازی تصور می‌کنند که از آزادی کامل برخوردارند و همین تصور و آزادی زمینه انحراف و آسیب‌ها را فراهم می‌آورد.

رئیس پلیس فتا افزود: متاسفانه  بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی ازآسیب‌پذیر‌یهای مرتبط با رایانه، با اعتماد کاذب فکر می‌کنند که فایل‌های رایانه‌ای شخصی‌شان، نظیر عکس‌ها، ویدئوها و اسناد‌، برای دیگران قابل دسترسی نیستند در حالی که کلاهبرداران و افراد سودجود با ترفندهای مختلف اطلاعات شخصی افراد را تحصیل کرده و اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند لذا دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است و از مردم انتظار داریم به هیچ وجه اطلاعات شخصی به ویژه شماره حساب و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!