0

استفاده از شبکه‌های اجتماعی تهدیدی برای سازمان‌های دولتی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز در سالن همایشات سازمان برنامه و بودجه استان البرز حضور یافت و در رابطه با فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی به گفت‌وگو پرداخت.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمد اقبالی در رابطه با فرصت‌های فضای مجازی گفت‌: فضای مجازی و اینترنت ‌تبدیل به جزءلاینفک زندگی ما شده و جزئی‌ترین استفاده آن، که شاید به آن توجه کمی می‌شود دستگاه‌های ‌دریافت و پرداخت  ATM و POSS می‌باشد که اکثر پرداخت هزینه‌های خرید روزمره با این دستگاه‌ها انجام می‌شود. به لطف وجود بستر اینترنت تقریبا تمامی امورات بانکی‌ را می‌توان از طریق گوشی‌های هوشمند انجام داد.

این مقام انتظامی افزود: معمولا بعد به وجود آمدن فرصت‌ها شاهد تهدیداتی نیز هستیم‌، متاسفانه ما شاهد رد و بدل کردن اسناد دولتی و سازمانی در شبکه‌های اجتماعی هستیم که این مهم می‌تواند یک تهدید بزرگ برای سازمان مذکور باشد‌ با توجه به اینکه تمامی زیرساخت‌های اینترنت و سرورهای شبکه‌های اجتماعی در خارج از کشور و عمدتا در اختیار کشورهایی که سابقه دشمنی با کشور عزیزمان را دارند، می‌باشد در نتیجه تبادل اسناد دولتی در فضای ناامن شبکه‌های اجتماعی کاری بسیار سهل‌انگارانه می‌باشد.

وی افزود: کارکنان محترم سازمان‌ها بایستی به این مهم توجه لازم و کافی را دشته و به هیچ وجه تبادل اطلاعات و اسناد سازمانی را بغیر از کریدورهای مورد تایید سازمان خود انجام ندهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!