0

10 راهکار پیشگیرانه در جرائم اینترنتی

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، کارشناسان پلیس فتا استان مازندران راهکارهای پیشگیرانه ای را که امکان بروز جرائم اینترنتی را برای کاربران فضای مجازی فراهم می کند را در 10 مورد به شرح ذیل عنوان داشته است:

• استفاده از کلمات عبور قوی
استفاده کابران از رمز عبور مختلف برای حساب‌های مختلف و نوشتن آنها به صورت پیچیده‌تر و با ترکیب حروف‌، اعداد، کاراکترهای خاص (‌حداقل 10 کاراکتر)، درضمن می‌بایست رمز عبور خود  را به طور منظم تغییر دهند.

• امنیت کامپیوتر شخصی
الف: فایروال خود را فعال کنید: فایروال‌ها(دیواره آتش) اولین خط دفاعی سایبری هستند آنها اتصال به سایت‌های ناشناخته و یا ساختگی را مسدود می‌کنند و در مقابل برخی از ویروس‌ها و هکرها  شما راحفظ می‌کنند.
ب: استفاده از نرم افزار ضدویروس/تروجان: جلوگیری از آلوده کردن کامپیوتر خود‌ توسط ویروس با نصب و بروزرسانی منظم نرم افزار ضدویروس.
ج: جلوگیری از حملات نرم افزارهای جاسوسی: جلوگیری از نفوذ نرم افزارهای جاسوسی به کامپیوتر شما با نصب و بروز رسانی نرم افزارهای ضدجاسوسی

• درک اجتماعی – رسانه ای
اطمینان حاصل کنید که پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود (فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب، msn و غیره) را به صورت خصوصی تنظیم نموده‌اید و تنظیمات امنیتی خود را بررسی کنید. مراقب اطلاعاتی که ارسال می‌کنید باشید چون آنها در اینترنت موجود می‌باشد و برای همیشه وجود دارد.

•  تامین امنیت دستگاه‌های موبایل شخصی
آگاه باشید که دستگاه تلفن شما آسیب‌پذیر به ویروس‌ها و هکرهاست، دانلود‌ برنامه‌های کاربردی را از منابع قابل اعتماد انجام دهید.

•    نصب آخرین به روز رسانی سیستم عامل
برنامه‌های کاربردی و سیستم عامل (‌به عنوان مثال ویندوز‌، مک‌، لینوکس) در حال حاضر با آخرین بروز رسانی سیستم نگه دارید‌، بروزرسانی خودکار خودکار نرم افزارهای قدیمی برای جلوگیری از حملات احتمالی.

• محافظت از اطلاعات شما
استفاده از رمزگذاری برای فایل‌های حساس خود مانند اظهارنامه مالیاتی و یا پرونده مالی ،و ذخیره آن‌ها در محل دیگر.

•  امنیت شبکه بی‌سیم خود
شبکه wifi در خانه آسیب‌پذیر  بوده و در صورتی که به درستی امنیت آن حاصل نشود امکان نفوذ به آن وجود دارد، بررسی و اصلاح تنظیمات پیش فرض وای فا‌ی عمومی الزامی است، حدالامکان از انجام تراکنش‌های مالی بزرگ در این شبکه ‌ها بپرهیزید.

• محافظت الکتریکی هویت شخصی
در دادن اطلاعات شخصی مانند نام‌، آدرس‌، شماره تلفن و یا اطلاعات مالی در اینترنت احتیاط نمایید. اطمینان حاصل نمایید که وب سایت‌ها امن هستند(‌به عنوان مثال هنگام خرید آنلاین) و یا اینکه شما تنظیمات حریم خصوصی را فعال کرده‌اید (به عنوان مثال زمانی که از شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید)

•جلوگیری از فریب خوردن
همیشه قبل از اینکه بر روی لینک و یا فایل یا منشاء ناشناخته‌ای کلیک می‌کنید، فکر کنید. همواره  احساس تحت فشار توسط هر ایمیل‌، منبع تماس را بررسی کنید. هنگامی که به منبع شک دارید هرگز به ایمیل‌هایی که از شما درخواست بررسی اطلاعات شما و یا اعلام شناسه کاربری و یا رمز عبور دارند پاسخ ندهید.

• پاسخ فرد مناسب برای کمک
جای نگرانی نیست، اگر شما یک قربانی هستید‌، اگر محتوای اینترنت غیرقانونی (به عنوان مثال بهره کشی از کودکان) روبه رو می‌شوید و یا به جرم‌های کامپیوتری‌، سرقت هویت و یا کلاهبرداری تجاری شک کردید به پلیس سایبری محل سکونت خود گزارش دهید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!