0

اخاذی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی

دسته بندی ها : جرایم اینترنتی و رایانه ای 26 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 1283 بازدید
فردی که با تهدید دختری جوان به انتشار تصاویر او در اینترنت قصد اخاذی و سوءاستفاده از او را داشت توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فتا: سرهنگ “غلامرضا شهریاری”رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان گفت :در پی شکایت دختری جوان مبنی بر اینکه فردی با داشتن تصاویر خصوصی اش او را تهدید به انتشار آنها در فضای مجازی می کند و قصد سوءاستفاده و اخاذی از او را دارد بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهار داشت:شاکی در اظهارات خود عنوان کرد مدتی پیش با فردی در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی آشنا شدم و مدتها با همدیگر ارتباط داشتیم .

این مقام انتظامی بیان داشت :متهم توانسته بود اعتماد شاکی را به خود جلب کند و به بهانه آشنایی بیشتر او را فریب داده و عکس های خصوصی اش را از او دریافت می کند.
سرهنگ شهریاری تصریح کرد: متهم پس از دریافت تصاویر خصوصی از شاکی تغییر رفتار داده و او را تهدید می کند که اگر می خواهی تصاویر ات در اینترنت منتشر نشود باید مبلغ 10میلیون ریال  پرداخت کنی و یا تن به خواسته های شیطانی بدهی . شهریاری ادامه داد: ماموران با انجام اقداماتی خاص در فضای مجازی متهم را  شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان در پایان ضمن اشاره به تحویل متهم به مقامات قضائی  به کاربران شبکه های اجتماعی توصیه کرد:  ورود به هر شبکه اجتماعی توصیه نمی شود و باید عضو نرم افزارهایی شوند که محتوای مجرمانه آن کمتر می باشد و راه تشخیص آن نرم افزارهایی است که شماره تلفن افراد در آن نمایش داده می شود زیرا در این نرم افزارها مجرمان کمتری حضور دارند که البته نرم افزارهای شبکه های اجتماعی ایرانی توصیه می شود و ً هنگام استفاده از این فضا به هیچ کس اعتماد نکنید و با افراد غریبه ارتباط برقرار نکنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده + بیست =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!