به گزارش الف، احمد سالک نماینده اصفهان بابیان اینکه این طرح در روزهای گذشته در مجلس تهیه شده، افزود: بر اساس این طرح دولت مکلف می شود تا از پیام رسانهای شبکه های داخلی حمایت کند. وی با اشاره به مواد این طرح افزود: ما به دنبال تقویت شبکه های پیام رسان داخلی و مدیریت بومی این شبکه ها هستیم که در مواد این طرح به آنها اشاره شده است.

غضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس دولت موظف می شود تا از شبکه های پیام رسان داخلی حمایت لازم را بعمل آورد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک در خصوص زمان تحویل این طرح به هیئت رئیسه مجلس گفت: احتمالا این طرح در جلسه روز یکشنبه آینده تقدیم مجلس می شود. البته اگر لایحه بودجه روز یکشنبه در دستور کار مجلس قرار گیرد، این طرح بعد از بررسی لایحه بودجه تقدیم مجلس خواهد شد.

به گزار ش الف، در دی ماه 96 بعد از تجمعات اعتراضی که به آشوب های خیابانی تبدیل شد تحریک مردم از طریق کانال های معاند و ضد انقلاب موجود در شبکه های اجتماعی موجب شد که تلگرام و اینستاگرام فیلتر شود. اختلال در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام باعث شد که کاربران ایرانی به فکر گزینه های جدیدی برای جایگزینی با این شبکه های اجتماعی بیافتند؛ البته در این زمینه بررسی ها نشان می دهد که اکثریت مردم اقبال چندانی به پیام رسان های داخلی نداشتند.

آنچه مسلم است شبکه های اجتماعی ایرانی به چند دلیل دارای مشکلات فراوانی هستند، از جمله این مشکلات سرعت پایین و قطع و وصل شدن مکرر آن است، مشکل دوم نداشتن قابلیت ها و ویژگی های متعددی است که در تلگرام وجود دارد، سومین مشکل فضای امنیتی است که توسط رسانه های معاند در مورد این شبکه ها ایجاد شده که مسئولین باید این مشکلات را هرچه سریعتر و بخوبی برطرف کنند.

در واقع باید گفت برای استفاده از شبکه های اجتماعی در کشور از سوی کاربران ایرانی مطالبات بسیاری وجود دارد و در صورت وجود شبکه های اجتماعی قدرتمند داخلی، می توان کاربران ایرانی را به سمت استفاده از این شبکه های بومی ترغیب کرد.