به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، ابراهیم درستی، رییس اتحادیه ی لوزام صوتی تصویری درخصوص طرح ریجستری تلفن همراه به رادیو گفت: طرح ریجستری طرحی لازم است چرا که اکنون حدود 90 درصد تلفنهای همراه بالای هفتصد هزارتومان قاچاق هستند که برنده اصلی در این نوع بازار سودا گران هستند چراکه بدون پرداخت عوارض گمرکی صاحب سودهای کلان می شوند.

وی با بیان اینکه طرح ریجستری در سال 85 آزمایش شد اما موفقیت آمیز نبود گفت:‌اکنون باید با برطرف کردن معایب طرح سابق این طرح را انجام داد.

درستی با اشاره به فراهم بودن شرایط موفقیت این طرح گفت:‌ انجمن واردکنندگان تلفن همراه و تبلت که شامل 43 وارد کننده است به دولت قول داده، اگر دولت با موفقیت طرح ریجستری تلفن همراه را انجام داد و توانست از قاچاق جلوگیری کند بتواند نیاز بازار را از راه واردات قانونی تأمین کند.

رییس اتحادیه ی لوزام صوتی افزود: اگر دولت این طرح را به شکل درستی انجام دهد در واقع واردات به شکل قانونی جایگزین قاچاق و سوداگری در بازار موبایل خواهد شد.

وی با بیان اینکه افق روشنی برای این طرح وجود دارد گفت:‌ اکنون هماهنگی بین سه اپراتور تلفن همراه ( همراه اول، ایرانسل و رایتل) وجود دارد.

درستی با بیان اینکه دو هزار میلیارد تومان، سودی است که سودگران بازار موبایل از عدم نظارت برای جلوگیری از قاچاق به دست می آورند گفت: این مقدار کمی نیست که قابل گذشت باشد و بتوان عدم نظارت بر آن را تحمل کرد.