0

باج‌گیری هکرها از بیماران

هکرها به‌تازگی اقدام به سرقت و فروش اطلاعات پزشکی 650 هزار نفر متعلق به سه موسسه درمانی آمریکایی در فضای دارک وب کردند.

سایبربان: یک هکر به تازگی اقدام به سرقت اطلاعات پزشکی هزاران بیماران آمریکایی و فروش آن‌ها در فضای دارک وب کرده است. این هکر که با نام مستعار “thedarkoverlord” شناخته می‌شود، مدعی شده است که حدود 650 هزار اطلاعات مسروقه را از سه مرکز پزشکی در آمریکا سرقت کرده و آن‌ها را برای فروش در اینترنت قرار داده است. این هکر، محدوده قیمتی در حدود 151 بیت کوین تا 605 بیت کوین، معادل 100 هزار تا 400 هزار دلار را برای این اطلاعات مسروقه تعیین کرده‌اند.

ظاهراً این هکر، موفق شده است تا با نفوذ به شبکه داخلی این سه موسسه، اطلاعات آن‌ها را به سرقت ببرد. این هکر، در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرده است، مدعی شده که هر سه شرکت، از سامانه‌های به‌روزرسانی شده برای محافظت از اطلاعات خود استفاده می‌کردند ولی بااین‌حال، وی عملیات خود را با موفقیت به انجام رسانده است.

حملات سایبری به اطلاعات پزشکی در سراسر جهان، نگرانی‌های گسترده‌ای را در بین کاربران سامانه‌های متمرکز اطلاعات پزشکی به وجود آورده است. به‌تازگی هکرها برای انجام اقدامات مجرمانه خود، به استفاده از باج افزارها روی آورده و بر اساس اطلاعات موجود، تاکنون افراد بسیاری، قربانی باج افزارهایی شده‌اند که شبکه اطلاعات پزشکی را هدف قرار داده‌اند. از سویی دیگر، اطلاعاتی که از سامانه‌های پزشکی به سرقت می‌روند، سبب بروز خسارت‌هایی برای بخش‌های بیمه‌ای و حمایتی در کشورها شده‌اند.

به نظر می‌رسد که هکرها برای رسیدن به اهداف شوم خود، از هیچ تلاشی دست نمی‌کشند و لزوم اتخاذ تصمیمات مؤثر در این عرصه و برای مقابله با این هکرها، بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − 14 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!