0

یادگیری فضای مجازی ضرورت حفظ فرزندان از تهدیدات این فضاست

دسته بندی ها : سواد فضای مجازی 27 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 400 بازدید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی با حضور در برنامه جشن لبخند تبریز واقع در محوطه فرهنگ سرای الغدیر تبریز گفت: محیط زیست فضای مجازی در درون خانواده‌ها نیاز به گردگیری‌های بسیاری دارد و بایستی با مهر و محبت و حفظ کانون گرم خانواده با ابراز عواطف و احساسات به موقع، آنها را از آسیب‌های نوپدید این فضا حفظ کنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌محسن محمودی‌ با حضور در برنامه جشن لبخند تبریز که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری کلانشهر تبریز برگزار می‌شود در خصوص تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی نو پدید در فضای مجازی گفت: امروزه استفاده از اینترنت و حضور در فضای مجازی یکی از جنبه‌های گریز ناپذیر زندگی شده و هر روز شاهد افزایش و لزوم استفاده از این امکانات در موارد مختلف می‌باشم لذا لازم است والدین گرامی، خود نیز نسبت به یادگیری و همراهی فرزندان خود در این فضا اهتمام داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: فضای مجازی و صفحات اینترنتی و دوستان مجازی وسیله‌ای جهت تغییر شخصیتی کودکان و نوجوانان مبدل شده و در صورت نداشتن آگاهی کافی از نحوه استفاده از دنیای پهناور سایبری‌، ضمن اینکه دلبستگی شدید به فضای مجازی خواهند داشت بلکه به نوعی دچار آسیب و مشکلی به نام اعتیاد اینترنتی گردیده و تبعات منفی و جبران ناپذیری برای فرد به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد شهدا به خصوص شهید والا مقام  محسن حججی که سر بلندی و شجاعت ایشان در فضای مجازی بازتاب گسترده داشته، تاکید کرد: شهید حججی ها سر دادند تا ما سرفزار باشیم و سردادند تا روسری‌هایمان بماند‌، در راستای امر به معروف و نهی از منکر‌ به امر آسیب‌های اجتماعی مربوط به حجاب و بازتاب‌های آن در فضای مجازی و توجه دادن عموم مردم به خانواده که در نوک پیکان حمله دشمنان در فضای مجازی می‌باشد پرداخت و ابراز نمود محیط زیست فضای مجازی در درون خانواده‌ها نیاز به گردگیری های بسیاری دارد و بایستی با مهر و محبت و حفظ کانون گرم خانواده با ابراز عواطف و احساسات به موقع آنها را از آسیب‌های نو پدید این فضا حفظ نمود.

سرهنگ محمودی در خصوص تلاش همکاران در پلیس فتا در ایجاد امنیت و حفظ آرامش کاربران اشاره و تصریح کرد: کارکنان پلیس فتا شبانه روز در خدمت عموم مردم در جهت تامین امنیت خانواده ها در فضای مجازی هستیم و هر گونه اطلاعات و اخبار در هر زمینه‌ای که در فضای مجازی نشر یابد حاضر به دریافت بوده و قطعاً تعامل مردم با پلیس می‌تواند اثر بخشی بسیار تاثیر گذاری داشته باشد و همچنین از همکاران معاونت اجتماعی استان حاضر در مراسم قدردانی نموده و این سبز پوشان آرامش دهنده کانون خانواده به عنوان کارشناسان پلیس همواره در جهت مشاوره و آگاه سازی‌های عمومی در کنار پلیس فتا در خدمت عموم مردم پر رنگ‌تر از همیشه خضور داشته و آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای هستند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!