0

اعتیاد سایبری به علت ناآگاهی و استفاده ناصحیح از فضای مجازی

دسته بندی ها : سواد فضای مجازی 12 آبان 1394 مدیر سایبرلا 1169 بازدید

رئیس پلیس فتا استان سمنان، ناآگاهی و استفاده ناصحیح از فضای مجازی را عامل ایجاد اعتیاد سایبری دانست و بر فرهنگسازی در این راستا تاکیدکرد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ سید علی میراحمدی در همایش مدیران مدارس که با محوریت آسیب های فضای مجازی در حسینیه سپاه ناحیه سمنان برگزارشد، تهدیدها و فرصت های این فضا را برای فرهنگیان حاضر در جلسه تبیین کرد.

سرهنگ میراحمدی با اشاره به اینکه ایران اسلامی از جنگ تحمیلی هشت ساله سربلند بیرون آمد گفت: امروز وارد جنگی شده ایم که دشمنان از طریق امواج و با استفاده از فضای سایبر از بین بردن هویت و فرهنگ دینی و ملی ما را دنبال می کنند.

وی با بیان این که قشر دانش آموز و دانشجوی کشور هدف امروز دشمنان ایران اسلامی برای رسیدن به مقاصد شومشان قراردارد افزود: تهدیدها و آسیب های فضای مجازی می تواند اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر روی این قشر داشته باشد.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: باید نوجوانان و جوانان را در برابر این آسیب ها واکسینه کرد چرا که برخی از این آسیب ها حتی از اعتیاد نیز خطرناک تر است.

میراحمدی افزود: اعتیاد سایبری یکی از مشکلاتی است که در اثر ناآگاهی و استفاده ناصحیح از فضاهای مجازی بروز می کند که متاسفانه امروزه در خانواده ها مشاهده می شود.

وی بر فرهنگسازی، شناسایی و آموزش آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی و نیز استفاده صحیح و بهینه از این فضا به منظور مقابله با شیوع اعتیاد اینترنتی تاکیدکرد و گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی در نهادینه کردن مسائل فرهنگی و ارزشی در بین دانش آموزان دارد.

میراحمدی ادامه داد: علاوه بر ارتقاء سطح آگاهی والدین و دانش آموزان در خصوص مباحث مرتبط با فضای مجازی باید شبکه‏‌های علمی و برنامه‏‌های کاربردی بومی گسترش یافته و از دانش‏‌آموزان نخبه برای نقش‏‌آفرینی در تولید محتوا حمایت شود.

آسیب ها و تهدیدهای چت روم ها، انواع جرائم اینترنتی و راهکارهای صیانت و محافظت کاربران در هنگام کار با اینترنت، آشنایی با انواع کلاهبرداری های اینترنتی و سرقت هویت و اطلاعات بانکی افراد، توصیه ها و راهکارهای پلیسی در هنگام ورود به فضای مجازی و کارت بانک ها از دیگر مطالبی بود که توسط رئیس پلیس فتا استان سمنان در این جلسه ارائه شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 − 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!