0

نظارت و آموزش کودکان در فضای سایبر را جدی بگیریم

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهمترین و بیشترین گروه استفاده کننده از فضای مجازی هستند، گفت: خانواده ها باید نظارت و دقت بیشتری بر فعالیت فرزندان خود بر این فضا داشته باشند.

به گزارش سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش تصریح کرد: باید توجه کرد که کودکان و نوجوانان استفاده کننده از فضای مجازی به شدت در معرض تهدیدات و آسیب های متفاوت هستند، لذا ضرورت دارد که والدین سطح معلومات و دانش خود از فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی را افزایش داده تا بتوانند شکاف میان نسلی خود با فرزندان را کاهش دهند.

وی افزود: متاسفانه دانش و اطلاعات بسیاری از والدین به نسبت فرزندان خود از وسایل ارتباطی روز و فضای سایبر کمتر است و این شکاف باعث شده تا فرزندان آنها در معرض تهدیدات و آسیب های وسایل ارتباطی و فضای سایبر بیشتر گردد.
این مقام مسئول ادامه داد: زمانی که والدین نمی دانند استفاده بیش از حد از کامپیوتر و نشستن پشت آن می تواند آسیب های متفاوت جسمی برای فرزندانشان داشته باشد، در این خصوص حساسیت و دقت لازم را ندارند. لذا به گفته پزشکان شاهد آسیب های بینایی، اسکلتی، حرکتی و… در فرزندانی هستیم که بیش از اندازه و به طور مداوم از کامپیوتر استفاده می کنند.

سرهنگ  آذردرخش همچنین ادامه داد: بهترین و راحتترین شکار برای مجرمان سایبری کودکان و نوجوانان هستند. این مجرمان با ارتباط گیری با کودکان و نوجوانان به راحتی این عزیزان را فریب داده و از آنها سوء استفاده می کنند. لذا بیشتر قربانیان فضای سایبر کودکان و نوجوانان هستند که در دام مجرمان سایبری افتاده اند.

رئیس اداره پیشگیری از  جرائم سایبری پلیس فتا یادآور شد: در کنار زیان های مالی که از سوی مجرمان به خانواده ها تحمیل می گردد شاهد آن هستیم که کودکان و نوجوانان آسیب های روانی می بینند که برای بر طرف شدن آن مدت زمان طولانی و تحت نظر روانشناس و روانپزشک ضروری است.

وی به خانواده ها توصیه کرد: در سال جدید حتما نحوه نظارت خود بر فعالیت سایبری فرزندان را افزایش دهند و این نظارت می تواند به صورت غیر مستقیم و با نصب نرم افزارهای نظارتی صورت گیرد که کودکان نیز احساس آرامش داشته باشند.
سرهنگ  آذردرخش نصب نرم افزارهای فیلترینگ خانگی را به خانواده ها توصیه کرد و گفت: امروزه  قابلیت این نرم افزارها بالا رفته و می توان بر روی سیستم ها خانگی مثل لپ تاپ، PC و گوشی های هوشمند نصب نمود.

وی یادآور شد: این نرم افزارها حتی می تواند ساعت کار با سیستم را برای کودکان محدود نماید. ضمن آنکه ارتباط های انجام شده در بستر اینترنت را برای والدین مشخص نماید که فرزند آنها از چه سایت هایی بازدید کرده و با چه کسانی در ارتباط بوده است.
آذردرخش تاکید کرد: برای حفظ سلامت جسمی و روحی فرزندان و جلوگیری از سوء استفاده از آنها از سوی مجرمان سایبری ضروری است که خانواده ها با دانش کافی بر فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت داشته باشند.

رئیس اداره پیشگیری از  جرائم سایبری پلیس فتا در پایان اشاره نمود که آموزش استفاده از  برخی از نرم افزارهای نظارتی بر روی سایت پلیس فتا قرار دارد، ضمن آنکه نحوه نصب و کار با آنها ارائه شده است

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!