0

والدین اعتیاد اینترنتی فرزندان خود را جدی بگیرند

دسته بندی ها : سواد فضای مجازی 23 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 972 بازدید

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه والدین مراقب فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی باشند، گفت: نظارت والدین بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی مهمترین عامل جلوگیری از مواجه شدن آنها با تهدیدات فضای مجازی‌ می‌باشد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ مرتضی عسگری در کارگاه آموزشی اولیاء و مربیان آموزش پرورش سامان با توجه به تهدیدات متنوع فضای سایبر اظهار کرد: مراقبت و نظارت والدین از فرزندان در فضای سایبر امری ضروری است که والدین باید در این امر اهتمام به خرج داده و تلاش نمایند اطلاعات و دانش سایبری خود را افزایش دهند.

وی افزود: تهدیدات فضای سایبری می‌تواند زیان‌های جدی ‌ برای فرزندان به همراه داشته باشد و حتی خانواده ها را نیز درگیر نماید.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری اعتیاد سایبری را یکی از مهمترین تهدیدات فضای مجازی برشمرد و گفت: اعتیاد سایبری تبعاتی همچون افت تحصیلی، بی قراری، و… برای کودکان و نوجوانان به همراه دارد که تلاش دارند بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و بازیهای آنلاین سپری نمایند.

به گفته وی متأسفانه امروزه حتی قشر دانشجو نیز از این موضوع مستثنی نیست و برخی از دانشجویان نیز ناخواسته به اعتیاد اینترنتی دچار شده‌اند.

سرهنگ عسگری ادامه داد: افسردگی و منزوی شدن، بیماری جسمی ( نظیر چشم، ستون فقرات)  نیز یکی دیگر از آثار این اعتیاد و سپری کردن زمان خود در این فضا می‌باشد. بنابراین استفاده از فضای مجازی برای فرزندان باید با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی شده باشد.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: انتشار تصاویر و اطلاعات خود و خانواده توسط کودکان در فضای مجازی و اغفال شدن توسط مجرمین به خصوص در شبکه‌های اجتماعی که ناشی از نا آگاهیشان می‌باشد، یکی دیگر از تهدیدات جدی فضای مجازی می‌باشد، که از نتایج تهدیدات در این خصوص می‌توان به، از بین رفتن حیثیت و آبرو خود و خانواده، اخاذی توسط مجرمین، سرقت منزل با کسب اطلاعات گرفته شده از کودک اشاره کرد.

وی افزود: به کودکان خود بیاموزیم افراد آنلاین غریبه هستند و نباید به آنها اعتماد کرد.

سرهنگ عسگری در ادامه گفت: نسبت به ورود فرزندان خود در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با محتوای مجرمانه نظارت‌های لازم را داشته باشید. این سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با چنین محتوایی می‌توانند زمینه انحراف فرزندان شما را باز کنند. در این راستا کامپیوتر فرزندان بهتر می‌باشد که در فضای از خانه که نظارت بر آن ممکن می‌باشد قرار داشته باشد و از نرم‌افزار‌های کنترل کودکان نیز برای نظارت بیشتر می‌توان استفاده کرد.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری نقش والدین را مهمترین عامل در کنترل و نظارت فرزندانشان خواند و از آنها خواست تا با بالابردن سطح دانش خود، جهت عملکرد بهتر در راستا نظارت اقدام نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!