0

فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید

دسته بندی ها : سواد فضای مجازی 5 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 941 بازدید

سرور اسکندری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان نیز در جلسه همکاری با پلیس فتا در خصوص استفاده از فضای مجازی را بسیار ارزشمند و مهم دانست و گفت‌: امروزه فضای مجازی جزئی از زندگی ما شده است و به همین دلیل باید با فرهنگ‌، خطرات و آسیب‌های این شمشیر دو لبه آشنا شد و فرصت‌ها و تهدید‌های آن را بشناسیم.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، زنگی‌آبادی رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا‌ اعتیاد به فضای مجازی و اینترنت را بسیار مخرب دانست و گفت: سرد شدن روابط اجتماعی و بی‌توجهی به جمعیت حقیقی در جامعه‌، میهمانی‌ها، جلسات و دیگر اجتماعات را به دلیل همین اعتیاد شاهد هستیم.

وی یکی از آسیب‌های مهمی که دانش آموزان و دانشجویان را در‌گیر کرده است را ارتباط خارج از عرف دختران و پسران دانست و اظهار کرد: خطرناک‌ترین آسیبی که امروزه به آسانی در دسترس قرار گرفته است شبکه‌های مستهجن است.

زنگی آبادی مدیریت فضای مجازی را بسیار مهم دانست و تصریح‌کرد‌: باید با مدیریت مکان‌، مدیریت زمان‌، استفاده بهینه و مدیریت محتوا استفاده از فضای مجازی را در دست بگیریم و به همین منظور باید اطلاعات عمومی مسئولین و والدین از فضای مجازی و فناوری نوین تا حد لازم رشد کند تا بتوانند ضمن نظارت بر رفتار فرزندان ودانش آموزان در این شبکه‌ها را کنترل و جهت دهی نمایند.

وی افزود: ‌رشد فناوری باید همگام با فرهنگ استفاده از آن صورت بگیرد و امروزه  با مشکلاتی در جامعه دانش آموزی مواجه هستیم که نشان از عدم رشد فرهنگ استفاده از این فضا دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!