0

دستگیری کلاهبردار میلیاردی فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: خانمی که با فعالیت و تبلیغ سرمایه‌گذاری به بهانه پرداخت سود کلان توانسته بود قریب به 5 میلیارد ریال از 2 نفر کلاهبرداری کند توسط پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ مرتضی عسگری اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان در فضای مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شخصی با استفاده از محیط شبکه‌های اجتماعی در زمینه سرمایه‌گذاری و شرکت در پوشش‌های تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ جهانی به بهانه پرداخت سودهای کلان اقدام به کلاهبرداری کرده و شاکیان با مشاهده تبلیغ، وسوسه شده و پس از مشورت با یکی از آشنایان در خصوص رسمی بودن محل سرمایه‌گذاری، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

سرهنگ عسگری ادامه داد: مالباختگان مبالغی حدود 5 میلیارد و 500 میلیون ریال به حساب شخص مزبور واریز می‌کنند اما پس از مدتی شاکیان با عدم پاسخگویی فرد روبرو می‌شوند و عملا پل‌های ارتباطی را نیز قطع شده می‌بینند لذا مال باختگان پی به کلاهبرداری بودن موضوع برده و اقدام به شکایت می‌نمایند.

این مقام مسئول اضافه کرد: ماموران پس ازهماهنگی بامقام قضایی با انجام اقدامات فنی وتخصصی ویژه متوجه شدند متهم باهویت ایرانی دریکی ازکشورهای جنوب شرق آسیا ساکن بوده است که پس از شناسایی و انجام تشریفات قانونی هنگام ورود به ایران دستگیر شد.

سرهنگ عسگری گفت: در تحقیقات اولیه، متهم منکر موضوع بود اما پس از مواجه شدن با دلایل و مدارک مستند لب به اعتراف گشود.

وی افزود: متهم، قربانیان را به واسطه نسبت‌های فامیلی انتخاب و پس از اغفال از طریق شبکه‌های اجتماعی و انتقال منابع مالی آنها به خارج از کشور، به درخواست‌های آنها پاسخ نمی‌داد و چون این اعمال مجرمانه را خارج از کشور مرتکب شده گمان نمی‌کرد که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجرمان در عصر کنونی فضای ارتکاب جرم را از فضای واقعی به فضای مجازی سوق داده‌اند، گفت: تمامی اهداف و اقدامات پلیس فتا، فراهم ساختن بستر مناسب و ایجاد امنیت در فضای مجازی است.

سرهنگ عسگری در پایان به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی فریب افراد شیاد را نخورده و به تارنما‌های غیر قانونی و غیر مجاز اطمینان نکنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!