0

دستگیری کلاهبردار 135 میلیون تومانی

سردار ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی در شهرستان بندرعباس خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از لیس فتا، سردار عزیزاله ملکی اظهار کرد: در پی رصد و گشت زنی فضای مجازی و بررسی شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان میناب مشخص گردید شخصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ترغیب به رابطه غیر اخلاقی‌ و اعلام شماره تلفن و راهنمایی به رابطه در شبکه پیام رسان موبایلی می‌نمود.

وی خاطر نشان کرد: در بررسی اولیه مشخص گردید متهم در شبکه‌اجتماعی با فرد قربانی ارتباط برقرار نموده و از وی درخواست کارت شارژ می‌نماید و در صورت عدم دریافت کارت شارژ به پیام‌های فرد جواب نمی‌داد؛ در ادامه طی بررسی‌های فنی انجام شده فردی به هویت معلوم شناسایی گردید که ضمن تماس با وی، بیان نمود اهل استان کرمان می‌باشد و از موضوع اظهار بی‌اطلاعی نمود.

سردار ملکی گفت: در ادامه با بررسی‌های فنی‌ و اطلاعاتی جهت شناسایی متهم مورد نظر، مشخص گردید وی ساکن شهرستان میناب می‌باشد لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. همچنین مشخص گردید تعداد13950 شماره سیم کارت با شخص کلاهبردار فقط تماس پیامکی داشته‌اند که شماره‌های متفاوتی از سراسر کشور و تمام استان‌ها می‌باشند. در ادامه با انجام یک سری اقدامات پلیسی مشخص گردید فرد کلاهبردار چندین سیم کارت نیز به هویت‌های مختلف خریداری کرده است.

این مقام انتظامی افزود: در نهایت کارشناسان پلیس فتا فردی به هویت آقای م.ا شناسایی کردند که ضمن هماهنگی با مقام قضایی مخفیگاه متهم شناسایی و در یک عملیات میدانی و رعایت اصل غافلگیری متهم دستگیر و به مرجع انتظامی دلالت که در بازرسی بدنی یک عدد تلفن همراه هوشمند از وی کشف گردید  .

وی در ادامه افزود: در بازجویی متهم با ارائه دلایل و مستندات کافی و بازجویی فنی به بزه انتسابی اعتراف و لب به اعتراف گشود که سیم کارت‌ها را به صورت بدون نام از بازار سیاه خریداری و اقدام به ایجاد صفحه پروفایل در یکی از شبکه‌های اجتماعی با نام ساناز فعال‌سازی می‌نمود. در ادامه با شگرد‌های خاص طعمه‌های خود را به صفحه شخصی شبکه اجتماعی چت کشانده و با ترغیب به برقراری رابطه نامشروع اقدام به دریافت شارژ به مبلغ های 100 هزار ریالی رایتل و 50 هزار ریالی ایرانسل می‌نمود که پس از دریافت رمز شارژها آنها را بلاک می‌کرد.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه بازجویی‌های فنی اعلام داشتند که در بازه زمانی دو ماهه تعداد 837 رمز شارژ 100 هزار ریالی و 50 هزار ریالی از سراسر کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس بیش از سی میلیون ریال شارژ دریافت نموده است. کارشناسان پلیس فتا طی تحقیقات جامع حسب دستور قضایی در خصوص مبلغ واقعی کلاهبرداری انجام دادند که مشخص گردید مبلغ کلاهبرداری 135میلیون تومان می‌باشد.

سردار ملکی در پایان خاطر نشان کرد: در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی هویت افراد قابل شناسایی نمی‌باشد و شهروندان توجه داشته باشند در صورت مواجه به این افراد به درخواست‌های آنها توجه نکنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!