0

سوء استفاده کلاهبرداران سایبری از عدم آگاهی کاربران بانکی

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 تیر 1396 مدیر سایبرلا 339 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه امروزه شاهد افزایش روز به روز قربانیان جرایم اینترنتی هستیم، گفت: عدم آگاهی مردم دراین حوزه سبب شده افراد دارایی های خود را از این طریق از دست دهند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ دوم آدینه لو در جمع مدیران شعب‌های بانک های قوامین استان زنجان اظهار کرد:  اخیرا کلاهبرداران اینترنتی از ساده لوحی و طمع کاربران سوءاستفاده کرده و با عناوین مختلف آنها را در دام خود گرفتار و مقاصد شوم خود را پیاده می کنند بنابراین دقت و هوشیاری مهم ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح های کلاهبرداری است.

وی افزود : باعنایت به اینکه بیشتر کاربران بانکی را مشتریان سنتی تشکیل می دهند و قصد به روز کردن خودشان را دارند. بنابراین بانک‌ها باید با اطلاعیه، بروشور و تبلیغات آموزشی این نقطه ضعف را برطرف کنند.

سرهنگ آدینه‌لو تاکید کرد: مجرمان در عصر کنونی فضای ارتکاب جرم را از فضای واقعی به فضای مجازی سوق داده‌اند و تمامی اهداف و اقدامات پلیس سایبری زنجان، فراهم ساختن بستر مناسب و ایجاد امنیت به منظور حضور راحت کاربران در فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری با شیوه و شگردهای مختلف  اقدام به سرقت اطلاعات کاربران و برداشت‌های غیر مجاز ازحساب‌های بانکی طعمه‌های خود می‌کنند، اظهار کرد: طراحی صفحات جعلی (فیشینگ) یکی از مهمترین نمونه‌های شگردهای کلاهبردارانه درفضای مجازی به حساب می‌آید.

رئیس پلیس فتا زنجان درپایان در خصوص راهکارهای ارتقای امنیت درحوزه بانکداری الکترونیکی گفت: آموزش کاربران درون‌بانکی سامانه‌ها جهت رعایت استانداردها و دستورالعمل‌های فنی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به کاربران و مشتریان خدمات بانکی،  آموزش مدیران ارشد بانک‌ها جهت اهمیت امنیت و شناسایی نقاط ضعف، رمزنگاری کلیه اطلاعات تبادلی و نیز تبادل اطلاعات منوط به امضای الکترونیکی آنها، نمایش پیام های پیشگیرانه در خصوص کلاهبرداری ها بر روی صفحه نمایش دستگاه های ATM، نصب دوربین در تمامی دستگاه های ATM جهت گرفتن عکس مراجعین و  مسدود نمودن حساب های فاقد مشخصات کارت ملی برخی از موارد امنیتی است که حتما بانک‌ها باید آن را اجرا نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!